مرور دوره 6, شماره 18 بر اساس تاریخ انتشار

  • ارایه یک چهارچوب کمّی تعدیل شده جهت ارزیابی هوش سازمانی 

    زارعی متین, حسن؛ حمیدی‌زاده, علی؛ رهبر, امیر (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2009-01-20)
    در این نوشتار، پس از مرور ادبیات موضوع بر مبنای پژوهش‌های سابق، یک چهارچوب کمّی برای ارزیابی هوش سازمانی تبیین گشته است. این چهارچوب حاوی نوعی ابتکار در موزون‌سازی مدل مفهومی است که با وجود کاربردهای متنوعِ این شیوه در ...

  • شناسایی متغیرهای مرتبط با توانمندسازی روان‌شناختی کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر قم 

    فیضی, طاهره؛ ذوالفقاری مقدم, آسیه (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2009-01-20)
    در این مقاله به منظور شناسایی متغیرهای مرتبط با توانمندسازی روان‌شناختی کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر قم، نخست مدیریت مشارکتی، آموزش، فراهم کردن منابع، فراهم کردن اطلاعات، پیوند با نتایج، برانگیختگی هیجانی، پرورش تجارب ...

  • رویکردهای توسعه استراتژی در کسب مزیت رقابتی پایدار و مصادیق آن در صنعت خودروی جهانی همراه با تحلیل پیامدهای آن برای صنعت خودروی کشور 

    کریمی دستجردی, داوود؛ فیض آبادی, جواد؛ علی‌بخش مطلق, سمیه (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2009-01-20)
    سؤالی که اکثر محققان رشته مدیریت، سازمان و استراتژی به دنبال یافتن پاسخی برای آن هستند، این است که «چرا برخی از شرکت‌ها نسبت به شرکت‌های دیگر عملکرد بهتری دارند؟» در مقاطع مختلف زمانی محققان به عوامل متفاوتی در پاسخ به این ...

  • تبیین اثربخشی مدل الماس مدیریت زمان در کشت و صنعت‌های نیشکر 

    حسین‌پور, محمد؛ کیا, غلامحسین (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2009-01-20)
    مهارت استفاده بهتر و مؤثرتر از زمان رمز موفقیت و اثر بخشی مدیریت و سازمان‌هاست. مدیران سازمان‌ها برای استفاده بهینه از زمان و جلوگیری از اتلاف وقت برای ارتقای مدیریت زمان لازم است، از مدل الماس استفاده کنند . بررسی و تبیین ...

  • بازاریابی سیاسی؛ پیش به سوی سازمان‌های سیاسی بازار محور 

    خیری, بهرام؛ عباسعلی‌زاده, منصوره (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2009-01-20)
    بازاریابی سیاسی از بسیاری جهات مشابه بازاریابی در دنیای کسب و کار است. در بازاریابی کسب و کار، فروشندگان، کالاها، خدمات و ارتباطات را روانه بازار می‌کنند و در عوض پول، اطلاعات و وفاداری مشتریان را دریافت می‌کنند. در مبارزات ...

  • اثرات خودشیفتگی مدیران بر آشفتگی سازمانها 

    قلی پور, آرین؛ خنیفر, حسین؛ فاخری کوزه کنان, سمیرا (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2009-01-20)
    تصمیمات مدیران سازمان و تفکرات آن‌ها نقشی سرنوشت‌ساز در پیش‌برد اهداف سازمانی دارد. لذا شناسایی ویژگی‌های شخصیتی مدیران به ویژه خودشیفتگی که تصمیمات آن‌ها را متأثر می‌سازد و می‌تواند دلیل عدم شایستگی و بی‌کفایتی‌های مدیریتی ...