• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 6, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 6, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رویکردهای توسعه استراتژی در کسب مزیت رقابتی پایدار و مصادیق آن در صنعت خودروی جهانی همراه با تحلیل پیامدهای آن برای صنعت خودروی کشور

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی دستجردی, داوودفیض آبادی, جوادعلی‌بخش مطلق, سمیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    409.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سؤالی که اکثر محققان رشته مدیریت، سازمان و استراتژی به دنبال یافتن پاسخی برای آن هستند، این است که «چرا برخی از شرکت‌ها نسبت به شرکت‌های دیگر عملکرد بهتری دارند؟» در مقاطع مختلف زمانی محققان به عوامل متفاوتی در پاسخ به این سؤال توجه کرده‌اند. برخی در رویکرد ساختار صنعت، نقش عوامل بیرون از سازمان یا عوامل محیطی و نوع صنعتی که شرکت در آن فعالیت می‌کند را برجسته کرده‌اند و برخی با نقد رویکرد پورتری برای عوامل منحصر به فرد داخل شرکت‌ها و منابع و توانمندی‌های استراتژیک شرکت‌ها (رویکرد منبع‌محور) نقش مهمی قایل شده‌اند. هم‌چنین در تکمیل رویکرد منبع‌محور در یافتن منشأهای مزیت رقابتی برخی از محققان، بررسی‌های خود را از داخل مرزهای سازمان به نحوه ارتباط سازمان با ذی‌نفعان بیرونی و به عبارت دیگر، منشأ مزیت رقابتی را در ارتباط‌های بین سازمانی (رویکرد رابطه‌ای) جستجو کرده‌اند. واحد تجزیه و تحلیل برخی دیگر از پژوهشگران از رابطه دودویی، رویکرد رابطه‌ای به ارتباط‌ها و تعامل‌های سازمان در یک شبکه از اتحادها (رویکرد شبکه اجتماعی) تغییر کرد. در این مقاله رویکردهای فوق‌الذکر مورد بررسی بیش‌تر قرار گرفته و تأکید و تمرکز هر یک از رویکردها برای تبیین مزیت رقابتی پایدار با یکدیگر مقایسه می‌شوند و ...
    کلید واژگان
    رویکرد رابطه‌ای.
    رویکرد ساختار صنعت
    رویکرد منبع‌محور از شرکت
    مزیت رقابتی پایدار
    منشأ مزیت رقابتی

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2009-01-20
    1387-11-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    دکترای تخصصی مدیریت تولید و عملیات دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه

    شاپا
    2423-6942
    2423-6934
    URI
    https://jomc.ut.ac.ir/article_22769.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230715

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب