مرور دوره 14, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
- 
گزینش مدیران و کارکنان از منظر اسلام با رویکرد به مؤلفة عقلانیت الهی به عنوان شاخص کلان شایستهسالاری (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-03-20)در اسلام، همة شایستگیهای دنیوی و اخروی، بر اساس و محوریتِ عقلانیت الهی، تعریف میشود. «عقل» در جامعیتش، «منشأ علم، قدرت، معنویت، و اعمال اراده به اذن خدا» است که از آن به «عقل رحمانی» یاد میشود. در مقابل، «عقل شیطانی» ...
 
- 
تحلیل تأثیر شوخطبعی بر فرهنگ سازمانی و انسجام گروهی (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-03-20)این مطالعه تأثیر شوخطبعی بر فرهنگ سازمانی و انسجام گروهی را با روش تحلیل عاملی تحلیل کرده است. جامعة آماری این پژوهش را همة کارکنان دانشگاه فنیوحرفهای کرمانشاه تشکیل دادهاند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی نسبی ...
 
- 
پایبندی مدیران به اخلاق، و مدیریت شایعه در سازمانهای دولتی ایران (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-03-20)شایعه با توجه به ماهیت و قدرت تأثیرگذاری آن میتواند اضطراب اجتماعی را افزایش و بهرهوری و تولید را کاهش دهد و حتی اعتبار اجتماعی کارکنان، مدیران، مؤسسات و سازمانها را خدشهدار کند. در این زمینه انتظار میرود افرادی که ...
 
- 
بررسی جایگاه و اعتبار ارتباطات مکتوب از منظر اسلام (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-03-20)امروزه رایجترین ابزار ارتباط رسمی در نظامهای اجتماعی مکتوبات است، بهطوری که رسمیت به عنوان یکی از ابعاد اصلی ساختاری سازمان با معیار میزان مقررات مکتوب سنجیده میشود. اعتمادسازی مکتوبات در روابط اداری بهطوری است که ...
 
- 
بررسی رابطة رهبری اخلاقی با رفتارهای انحرافی در محیط کار: نقش میانجی تعهد عاطفی و جو اخلاقی (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-03-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطة رهبری اخلاقی و رفتارهای انحرافی در محیط کار، همچنین، نقش میانجی تعهد عاطفی و جو اخلاقی انجام گرفت. جامعة آماری پژوهش شامل همة کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بود که از این تعداد 220 نفر ...
 
- 
پیشبینی میزان شیوع رفتار شهروندی سازمانی بر اساس ادراک کارکنان از نوع ساختار سازمانی (مورد مطالعه: شرکت برق منطقهای و توزیع نیروی فارس) (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-03-20)هدف این پژوهش پیشبینی میزان شیوع رفتار شهروندی سازمانی بر اساس ادراک کارکنان از نوع ساختار سازمانی در شرکت برق منطقهای و توزیع نیروی فارس بود. جامعة آماری پژوهش شامل همة کارکنان ستادی شرکت برق منطقهای و توزیع نیروی ...
 
- 
بررسی رابطة آموزههای اسلامی قابل ادراک با متغیرهای اثربخشی پیام تبلیغاتی در حوزة تبلیغ کالاهای مصرفی (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-03-20)استراتژیهای جذابیت پیام تبلیغاتی منعکسکنندة واکنشهای مشتری و در نهایت اثربخشی پیام تبلیغاتی است که بهطور بالقوه قصد خرید را افزایش میدهد و نگرشهای در حال تغییر مخاطبان آگهی را بهبود میبخشد. از طرفی، قرآن کریم آگهی ...
 
- 
شناسایی، اعتباریابی و رتبهبندی ابعاد جذابیتهای برند کارفرما (مورد مطالعه: جویندگان کار در شهر قم) (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-03-20)بخش اعظم ارزشهای پیشنهادی کارفرمایان در بازار کار، از طریق نوع خاصی از برند با عنوان «برند کارفرما» به ایجاد تصویری جذاب از کارفرما و درخواست کار از سوی جویندگان کار منجر میشود. پژوهش حاضر با اولویتبندی جذابیتهای برند ...
 
- 
پردهبرداری از نفاق در سازمان با بهکارگیری پدیدارنگاری: فهمی از دریافتهای متکثر (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-03-20)این پژوهش با هدف بررسی و طبقهبندی دریافتهای اعضای یک دانشگاه از پدیدة نفاق در سازمان، بر پایة پدیدارنگاری، برای نیل به درکی عمیقتر از مفهوم این پدیده نزد افراد مورد مطالعه انجام گرفته است. نمونهگیری به روش بیشینة تنوع ...
 



