شناسایی، اعتباریابی و رتبهبندی ابعاد جذابیتهای برند کارفرما (مورد مطالعه: جویندگان کار در شهر قم)
(ندگان)پدیدآور
حمیدی زاده, علیباباشاهی, جبارمحمدنژاد فدردی, منصورهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بخش اعظم ارزشهای پیشنهادی کارفرمایان در بازار کار، از طریق نوع خاصی از برند با عنوان «برند کارفرما» به ایجاد تصویری جذاب از کارفرما و درخواست کار از سوی جویندگان کار منجر میشود. پژوهش حاضر با اولویتبندی جذابیتهای برند کارفرما، پیشنهادهایی در زمینة برندسازی کارفرما مطرح کرده است. این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است و به روش کمی اجرا شده است. جامعة آماری جویندگان کار در شهر قم هستند که از بین آنها 273 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارگردآوری دادهها، پرسشنامة استاندارد برتون است. دادههای جمعآوریشده از طریق تحلیل عاملی اکتشافی توسط نرمافزار SPSS تجزیهوتحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد 21 گویه از جذابیتهای برند کارفرما در شش بعد شامل ارزشهای نوآوری، آموزشی، توسعة شخصی، انسانمداری، اجتماعی و اقتصادی قرار میگیرند. ابعاد بهدستآمده با آزمون فریدمن رتبهبندی شد که نتایج تفاوتهای معناداری را بین اهمیت ابعاد مختلف برند کارفرما نشان داد. در این بین ارزشهای اقتصادی در بالاترین سطح اهمیت و ارزشهای انسانمداری در پایینترین سطح قرار میگیرند.
 
کلید واژگان
برند کارفرماجذابیتهای برند کارفرما
جویندگان کار
فرهنگ سازمانی و مدیریت استعداد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایراناستادیار گروه مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
کارشناسارشد مدیریت منابع انسانی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2423-69422423-6934




