• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 14, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت فرهنگ سازمانی"
    • دوره 14, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی، اعتباریابی و رتبه‌بندی ابعاد جذابیت‌های برند کارفرما (مورد مطالعه: جویندگان کار در شهر قم)

    (ندگان)پدیدآور
    حمیدی زاده, علیباباشاهی, جبارمحمدنژاد فدردی, منصوره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    662.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بخش اعظم ارزش‌های پیشنهادی کارفرمایان در بازار کار، از طریق نوع خاصی از برند با عنوان «برند کارفرما» به ایجاد تصویری جذاب از کارفرما و درخواست کار از سوی جویندگان کار منجر می‌شود. پژوهش حاضر با اولویت‌بندی جذابیت‌های برند کارفرما، پیشنهادهایی در زمینة برندسازی کارفرما مطرح کرده است. این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است و به روش کمی اجرا شده است. جامعة آماری جویندگان کار در شهر قم هستند که از بین آن‌ها 273 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارگردآوری داده‌‌­ها، پرسشنامة استاندارد برتون است. داده‌های جمع‎آوری‎شده از طریق تحلیل عاملی اکتشافی توسط نرم‌افزار SPSS تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد 21 گویه از جذابیت‌های برند کارفرما در شش بعد شامل ارزش‌های نوآوری، آموزشی، توسعة شخصی، انسان‌مداری، اجتماعی و اقتصادی قرار می‌گیرند. ابعاد به‌دست‌آمده با آزمون فریدمن رتبه‌بندی شد که نتایج تفاوت‌های معناداری را بین اهمیت ابعاد مختلف برند کارفرما نشان داد. در این بین ارزش‌های اقتصادی در بالاترین سطح اهمیت و ارزش‌­های انسان‌مداری در پایین‌ترین سطح قرار می‌گیرند.  
    کلید واژگان
    برند کارفرما
    جذابیت‌های برند کارفرما
    جویندگان کار
    فرهنگ سازمانی و مدیریت استعداد

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
    کارشناس‌‌ارشد مدیریت منابع انسانی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران

    شاپا
    2423-6942
    2423-6934
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jomc.2016.56517
    https://jomc.ut.ac.ir/article_56517.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/230557

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب