مرور دوره 10, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
بررسی رابطه بین ویژگیهای رهبری معنوی و اخلاق کار در میان اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ بین ویژگیهای رهبری معنوی مدیران با اخلاق کار اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه انجام شد. با استفاده از روش توصیفی از نوع همبستگی 103 نفر از اعضای هیأت علمی با توجه به دانشکدۀ محل خدمت به روش ...
-
بررسی میزان تأثیر کتابدرمانی بر افزایش خودپنداره نوجوانان دختر دارای11-16سال عضو کتابخانههای عمومی شهر خرمآباد
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-02-20)هدف از اجرای پژوهش حاضر سنجش تأثیر کتابدرمانی بر خودپنداره مثبت نوجوانان دختر دارای11-16سال عضو کتابخانههای عمومی شهر خرمآباد بود. پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی و در قالب یک طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل انجام ...
-
تبیین انگارههای متکثر در پرورش تفکّر انتقادی و الزامات عملی ناظر بر آن
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-02-20)تفکر انتقادی به لحاظ ماهیت معرفتشناختی خود، در حوزه فلسفه شناخت تبیینپذیر است و از آنجاییکه رویکردهای فلسفی گوناگون در پرتو انگارهها و زوایای متفاوتی به اقامه معنا درباره آن اقدام کردند، دلالتهای معنایی و مصداقی آن ...
-
زمینهیابی شیوههای تقویت کارکرد انجمن اولیاء و مربیان 1(مورد مطالعه: انجمن اولیاء و مربیان خراسان رضوی)
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-02-20)در این پژوهش با الهام از مباحث نظری و تجربی استدلال شد که مشارکت والدین در جلسات انجمن تحت تأثیر عواملی چند، در سطح ساختار و عامل است. این پژوهش با روش پیمایش و با انجامدادن مصاحبههای نیمهساختیافته با والدین و کارشناسان ...
-
فلسفه فیلم و اشارههای آن برای حصول آگاهی یا فهم ازمنظر هرمنوتیک گادامر
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-02-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی ماهیت مقوله فلسفه فیلم و استنباط اشارهها و دلالتهای آن برای چگونگی حصول فرایند آگاهی/ فهم –همچون مقولهای تربیتی- ازمنظر هرمنوتیک گادامر بود. روش پژوهش تلفیقیِ سنتزپژوهی، از رویکردهای پژوهش کیفی ...
-
اثربخشی آموزش راهبرد کمکخواهی بر درک مفاهیم ریاضی دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-02-20)هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش راهبرد کمکخواهی بر درک مفاهیم ریاضی دانشآموزان بود. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی بود که در اجرای آن از طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. شرکتکنندگان پژوهش شامل52 نفر ...
-
نگاهی تحلیلی به رابطۀ روش تعامل آموزشی با ماندگاری دانشجویان در آموزش الکترونیکی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2015-02-20)در این پژوهش، رابطه بین روشهای برقراری تعامل آموزشی و ماندگاری دانشجویان در برخی رشتههای آموزشداده شده به صورت الکترونیکی بررسی شد. پژوهشی توصیفی-تحلیلی و به روش پیمایشی انجام شد تا رابطه بین روشهای همزمان تعامل آموزشی ...



