مرور دوره 23, شماره 45 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
- 
آسیبشناسی کاربرد زبان علم در کتابهای دانشگاهی رشتۀ زبان و ادبیات فارسی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2020-02-20)رعایت اصول زبان علمی در پژوهشهای علمی و آثار دانشگاهیِ مربوط به رشتۀ زبان و ادبیات فارسی، همانند آثار علمی و دانشگاهیِ رشتههای دانشگاهی دیگر، ضروری است. از جملۀ این اصول میتوان به این نکات اشاره کرد: زبان علم نقش ارجاعی ...
 
- 
بایستگیها و سنجش کتابهای دانشگاهی: کتاب واژهشناسی قرآن مجید (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2020-02-20)کتاب واژهشناسی قرآن مجید، اثر غلامعلی همایی از جمله کتابهای تخصصی در حوزۀ معناشناسی قرآن است که بر اساس سرفصل وزارت علوم، و برای دانشجویان کارشناسی ارشدِ رشتۀ علوم قرآن و حدیث نگارش یافته و با نگاهی جدید و ...
 
- 
دانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روانشناسی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2020-02-20)هدف از مطالعة حاضر، بررسی محتوای درس روش تحقیق وآمار در رشتة علوم تربیتی و روانشناسی است. بدینمنظور، در پژوهش حاضر از دانشگاههای معتبر که در نظام رتبهبندی سایماگو و شانگهای دارای رتبة برتر هستند، 22 دانشگاه انتخاب شده ...
 
- 
شناسایی و اعتباریابی اصول و معیارهای طراحی کتب درسی مبتنی برآموزههای دینی در حوزههای علمیه (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2020-02-20)مطالعة حاضر، با هدف شناسایی و اعتباریابی اصول و معیارهای طراحی کتب درسی مبتنی بر آموزههای دینی برای مقطع عمومی حوزههای علیمة خواهران انجام گرفت. روش پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کیفی- مضمون محور (تماتیک) است. روش انتخاب نمونه ...
 
- 
صفحه شناسنامه نشریه (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2020-02-20)
 
- 
نقد پارادایمی و هژمونیک گزارش اجلاس 2005 یونسکو، با تأکید بر نقش دانشگاه (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2020-02-20)کتاب به سوی جوامع داناییمحور، ترجمة گزارش جهانی یونسکو به سال 2005 است که آن را آقایان علی حسین قاسمی و سیروس آزادی ترجمه و سازمان «سمت» به عنوان منبع اصلی دروسِ «جغرافیای سیاسی اطلاعات» (مقطع دکترا) و نیز «جهانی ...
 
- 
پویایی فعالیتها در آموزش مکالمة زبان عربی: تحلیل فعالیتهای مجموعة «اللغة العربیة» براساس مبانی تهیه و تدوین محتوای آموزش زبان خارجی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2020-02-20)فعالیتهای کلاسی و غیر کلاسی مهارت سخن گفتن، مهمترین بخشی است که فرصت کاربرد عملی زبان را برای زبانآموزان فراهم میکند. تألیف مجموعههای آموزشی متشکل از چند گفتوگو، متن، فعالیتهای جایگزینی و تحویلی در سطوح مقدماتی، و ...
 
- 
کارکردشناسی مؤلفههای دیداری در کتابهای آموزشی: جایگاه و تحولات آنها در کتابهای زبان انگلیسی تخصصیِ «سمت» (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2020-02-20)مؤلفههای دیداری از جمله عناصر مهم و کارآمد در تهیه و تدوین کتابهای آموزشی به طور عام، و کتابهای آموزش زبان انگلیسی به طور خاص هستند و در دهههای اخیر از حیث نوع و نقش، با ارائة نظریهها و الگوهای متنوع همراه بودهاند. ...
 



