مرور دوره 21, شماره 40 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
- 
بررسی متون درسی نظامهای اقتصادی و اقتصاد تطبیقی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2017-04-21)متون درسی نظامهای اقتصادی در ایران به مقایسۀ نظامهای اقتصادی سرمایهداری، سوسیالیسم و اسلام میپردازد. با فروپاشی سوسیالیسم در بلوک شرق، متون درسی نظامهای اقتصادی به طور جدی تغییر یافت و اقتصاد تطبیقی جایگزین نظامهای ...
 
- 
تأملی بر عوامل و نشانگان کارآمدی و اثربخشی یک کتاب مطرح در رشتۀ مدیریت آموزشی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2017-04-21)رشتۀ مدیریت آموزشی یکی از رشتههای با قدمت و پرطرفدار در مجموعۀ علوم تربیتی است که در بسیاری از دانشگاههای معتبر دولتی و غیردولتی دانشجویان زیادی را مجذوب خود و جایگاه ویژهای بین اجتماع علمی حوزۀ علوم تربیتی کسب کرده ...
 
- 
جایگاه زبانشناسی در بین کتابهای دانشگاهی رشتۀ زبان و ادبیات عربی (مطالعۀ موردی کتاب فقه اللغة العربیة و علم اللغة الحدیث) (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2017-04-21)چکیده بررسی و نقد کتابهای درسی دانشگاهی گامی است در جهت بهبود وضعیت کتب آموزشی بر مبنای اهداف تعریفشده و معین، و این امر مؤلفان را در ارائۀ مواد آموزشی در قالب کتب درسی یاری میرساند. کتاب فقه اللغة ...
 
- 
نقش مجاز در انسجام دستوری متن (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2017-04-21)مقالة حاضر میکوشد تا نشان دهد مجاز فراتر از جایگزینی صِرف واژهها در انسجام متن نقشآفرینی میکند؛ بنابراین در این مقاله مجاز پدیدهای مفهومی و مربوط به شناخت و نه مربوط به زبان تلقی میشود. چرا که به باور ما مجاز با ایجاد ...
 
- 
هنرهای تعاملی و آموزش دانشگاهی بررسی برنامۀ درسی رشتۀ هنرهای تعاملی مدرسۀ هنر منچستر بر اساس رویکرد شناختی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2017-04-21)مقالۀ حاضر به بررسی آموزش دانشگاهی هنرهای تعاملی از منظر یکی از رویکردهای آموزشیِ تعامل ـ محور، یعنی علوم شناختی میپردازد. بر اساس فرضیۀ تحقیق، تعاملی بودن این رشته مستلزم روشهای تعاملی آموزش، بالاخص روش شناختیاست. ...
 



