• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 21, شماره 40
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 21, شماره 40
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأملی بر عوامل و نشانگان کارآمدی و اثربخشی یک کتاب مطرح در رشتۀ مدیریت آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    زین‌آبادی, حسن‌رضابابان‌آبادی, فرشته
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    563.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رشتۀ مدیریت آموزشی یکی از رشته­های با قدمت و پرطرفدار در مجموعۀ علوم تربیتی است که در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دولتی و غیردولتی دانشجویان زیادی را مجذوب خود و جایگاه ویژه‌ای بین اجتماع علمی حوزۀ علوم تربیتی کسب کرده است. در این رشته، استادان بسیاری کتاب‌های درسی تألیف کرده‌اند، از جمله علی علاقه‌بند نویسنده کتاب مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی.این اثر یکی از کتاب­های پرارجاع و منبعی مهم برای آزمون کارشناسی ارشد و دکتری است. تاکنون تلاش پژوهشی خاصی برای ارزیابی این کتاب انجام نشده است؛ پژوهش توصیفی ـ پیمایشی حاضر با کاربست صد ویژگی کتاب دانشگاهی کارآمد و اثربخش، این کتاب را از دیدگاه 70 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت آموزشی در 6 دانشگاه دولتی شهر تهران ارزیابی کرده است. داده‌های فراهم‌شده از پرسشنامه‌ای روا و پایا، به­وسیلۀ آزمون­های ناپارامتریک خی دو و فریدمن تحلیل شدند. نتایج نشان داد که کتاب مورد ارزیابی هرچند در برخی از ابعاد وضعیت مطلوبی دارد؛ اما در برخی از ابعادِ بسیار مهم دیگر، شامل «جامعیت و روزآمدی»، «پاکیزگی نگارشی و ادبی»، «همخوانی با نظریه­های یادگیری»، و «ماهیت تعاملی و توان انگیزشی» مناسب نیست. در پایان مقاله درمورد یافته­ها بحث شده است.
    کلید واژگان
    کتاب دانشگاهی
    کارآمدی
    اثربخشی
    ارزیابی کیفیت
    مدیریت آموزشی

    شماره نشریه
    40
    تاریخ نشر
    2017-04-21
    1396-02-01
    ناشر
    سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها
    Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2676-7503
    2676-7511
    URI
    http://jut.samt.ac.ir/article_31109.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213054

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب