مرور دوره 16, شماره 26 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
اثربخشی پاراگرافبندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2012-09-22)هدف این پژوهش، مطالعه و مقایسة انواع مختلفی از ساختار متن تفسیری از طریق پاراگرافبندی بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. نمونة مورد مطالعه عبارت بود از دانشجویان مشغول به تحصیل در واحد تهران شرق که به روش ...
 
- 
بررسی امکانپذیری تدوین محتوای متون درسی رشته اقتصاد اسلامی و ارائة الگویی برای آن (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2012-09-22)هدف مقاله حاضر، بررسی دو پرسش و پاسخ به آنهاست: 1) چهارچوب و الگوی مناسب برای تدوین متون دروس مصوب رشته اقتصاد اسلامی چیست؟ و 2) آیاامکان تدوین متن درسی برای دروس مصوب رشته اقتصاد اسلامی وجود دارد؟ برای ارائة پاسخی مناسب، ...
 
- 
بررسی و تحلیل سیر کیفی و کمّی محتوای آموزشی دروس باستانشناسی در ایران (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2012-09-22)بررسی و تحلیل سیر کیفی و کمّی محتوای آموزشی دروس باستانشناسی در ایران با گذشت یکصد و پنجاه سال از آغاز فعالیتهای باستانشناسی در ایران و نیز قریب هشت دهه از آغاز آموزش رشته باستانشناسی هنوز محتوای آموزشی دروس این ...
 
- 
تحلیل انتقادی گفتمان کتاب Reader’s Choice بر اساس چهارچوب هاج و کرس (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2012-09-22)تحقیق حاضر به تحلیل گفتمان انتقادی کتاب “Reader's Choice" میپردازد. هدف این تحقیق بررسی میزان پنهان کاری و جهتگیریهای ایدئولوژیکی درکتاب مذکور است؛ و این که آیا محتوای این کتاب برای متنی درسی مناسب است یا خیر؟ به این ...
 
- 
ضرورت تأسیس گرایشهای بین رشته ای در رشته زبان و ادبیات فارسی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2012-09-22)متون زبان و ادبیات فارسی از قدیم از سه جهت با علوم دیگر بخصوص علوم انسانی عجین بوده است: یکی از جهت تکوین، دیگر از جهت تفسیر و سوم از جهت کارکرد. در نتیجه در مطالعه متون ادبی گذشته استفاده از روشهایدانشهای دیگر نیز ضروری ...
 
- 
نقدی بر کتابهای درسی دانشگاهی رشته علوم تربیتی در ایران (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2012-09-22)هدف پژوهش حاضر، نقد و شناسایی قوت و ضعف کتابهای درسی دانشگاهی رشته علوم تربیتی کشور است. روش مورد استفاده در این پژوهش، تحلیل محتواست. جامعه آماری شامل کلیه کتب درسی علوم تربیتی در حال تدریس دانشگاههای کشور است که80 ...
 



