• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 16, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 16, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و تحلیل سیر کیفی و کمّی محتوای آموزشی دروس باستان‌شناسی در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    سعیدی, محمدرضاچایچی امیرخیز, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    342.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بررسی و تحلیل سیر کیفی و کمّی محتوای آموزشی دروس باستان‌شناسی در ایران با گذشت یکصد و پنجاه سال از آغاز فعالیتهای باستان‌شناسی در ایران و نیز قریب هشت دهه از آغاز آموزش رشته باستان‌شناسی هنوز محتوای آموزشی دروس این رشته ماهیت کاربردی مطلوبی ندارد؛ به نحوی که دانش‌آموختگان این رشته برای فعالیتهای عملی و کسب تجربه و مهارتهای فنی و حرفه‌ای لازم نیازمند گذراندن دوره‌های کار عملی و میدانی در هیئتهای علمی باستان‌شناسی کشور هستند. همچنین رابطه این دروس با رشته‌های مختلف علوم و مرزهای دانش بشری و میزان علمی و یا روایی و ذهنی بودن آنها به قدر کافی مشخص و متمایز نشده، و گرایشهای مختلف مورد نیاز باستان‌شناسی کشور و دروس وابسته به آنها به طور کامل تبیین و ارائه نشده است‌. هدف از ارائۀ این پژوهش و نوشتار بررسی روند تحول دروس و منابع آموزشی رشته باستان‌شناسی از بدو ورود سیستم نوین آموزشی است که بر اساس آن آموزش این رشته و فراز و نشیب آن در دوره‌های پنجگانه مورد مطالعه و تحلیل قرار می‌گیرد.
    کلید واژگان
    ایران
    آموزش
    باستان‌شناسی
    دروس باستان‌شناسی
    کمیّت و کیفیت دروس

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها
    Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی سازمان «سمت»
    استادیار پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

    شاپا
    2676-7503
    2676-7511
    URI
    http://jut.samt.ac.ir/article_7588.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/212956

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب