اثربخشی پاراگرافبندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
فردوسی پور, عاطفهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، مطالعه و مقایسة انواع مختلفی از ساختار متن تفسیری از طریق پاراگرافبندی بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. نمونة مورد مطالعه عبارت بود از دانشجویان مشغول به تحصیل در واحد تهران شرق که به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. آزمودنیها پس از نمونهگیری تصادفی، در یک طرح عاملی یک راهه به صورت تصادفی جایگزین شدند. ابزارها عبارت بودند از متون، پرسشنامة درک مطلب. به منظور تحلیل دادهها نیز از تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی استفاده شد. بخشی از یافتههای آماری نشان دادند که پاراگرافبندی متن منجر به افزایش درک مطلب میشود.
کلید واژگان
متن علمی ـ پاراگرافبندی ـ درک خواندنشماره نشریه
26تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق (قیامدشت)شاپا
2676-75032676-7511




