مرور دوره 3, شماره 12 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
اثربخشی داستانهای اقتباسی- آفرینشی- افزایشی (ACE) بر آموزش مفاهیم مکانهای عمومی به دانشآموزان کمتوانذهنی خفیف
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-12-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی داستانهای اقتباسی- آفرینشی- افزایشی (ACE) بر آموزش مفاهیم مکانهای عمومی در دانشآموزان کمتوانذهنی خفیف 14- 8 سال بود. روش انجام این پژوهش روش تک آزمودنی از نوع طرح AB بود و نمونه پژوهش ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی گروهی بر نارسایی هیجانی در کودکان با اختلالهای طیف درخودماندگی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-12-22)کودکان با اختلالهای طیف درخودماندگی دشواریهای جدی در شناسایی، توصیف و تنظیم احساسات خود و دیگران را تجربه میکنند. پژوهش در زمینۀ شناسایی مؤثرترین راهبردها برای حل این مشکل قابلتأمل است. پژوهش حاضر باهدف تعیین تأثیر ...
-
تأثیر آموزش مادران با رویکرد آدلر-درایکورس بر نشانههای مثبت و منفی کودکان با اختلال نارسایی توجه-بیشفعالی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-12-22)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش مادران با رویکرد آدلر-درایکورس بر کاهش علائم مثبت و منفی اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی و افزایش عملکرد رفتاری، فرزندانشان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی دارای طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه ...
-
بررسی نقش میانجیگری مذهب در رابطه بین آزاردیدگی هیجانی و اختلالهای هیجانی نوجوانان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-12-22)هدف این پژوهش بررسی نقش میانجی مذهب در رابطه بین آزاردیدگی هیجانی و اختلالهای هیجانی نوجوانان بود. پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه پژوهش را تمامی دانشآموزان دختر و پسر دوره راهنمایی شهر جاجرم در سال تحصیلی 1392-1391 تشکیل ...
-
ساخت و بررسی پایایی و روایی آزمون تشخیصی املا برای دانشآموزان پایه سوم دبستان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-12-22)هدف پژوهش حاضر ساخت و بررسی پایایی و روایی آزمون تشخیصی املا برای دانشآموزان پایه سوم دبستان است. از بین تمام دانشآموزان پایه سوم دبستان دو شهرستان کرمانشاه و کنگاور که در سال تحصیلی 92-1391 مشغول به تحصیل بودند. تعداد ...
-
مقایسه میزان کنترل توجه و حواسپرتی در دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2013-12-22)یکی از هستههای اصلی ناتوانیهای یادگیری، نارسایی در توجه میباشد. جهت بررسی این امر، هدف پژوهش حاضر مقایسه کنترل توجه و حواسپرتی در دانشآموزان با و بدون ناتوانیهای یادگیری بود. بدین منظورتعداد 3 گروه دانشآموز با ناتوانی ...



