دوره 7, شماره دو- پیاپی 16
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر پیشینه ی زبانی و جنسیت بر میزان انگیزش در فارسی آموزان غیرایرانی در طول یادگیری زبان فارسی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-09-23)نظام خودهای انگیزشی زبان دوم جدیدترین مدل انگیزشی ارائه شده در حوزه زبان دوم است. یکی از مفاهیم بنیادین در این نظام به ظرفیت انگیزشی موجود در خودپندارههای شخص از خودش در جریان یادگیری یک زبان جدید اشاره میکند. بهمنظور ...
-
تحلیل کاربرد تکواژهای وابسته به اسم در نوشتار دانشآموزان دوزبانه ی ترکیآذربایجانی-فارسی بر اساس انگاره ی چهار تکواژ
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-09-23)هدف از انجام این پژوهش، مطالعهی کاربرد تکواژهای وابسته به اسم فارسی در نوشتار دانشآموزان دوزبانهی ترکیآذربایجانی-فارسی، بر اساس انگارهی چهار تکواژ است. دادهها از نوشتههای 80 نفر از دانشآموزان دختر و ...
-
سخن سردبیر
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-09-23)از آغاز دههی 90 رشد دانش آموزشکاوی زبان فارسی به غیرفارسیزبانان آغاز شده است و شمار پژوهشگران و دانشگاهیانی که بهطور تخصصی صرفاً به این دانش میپردازند، رو به فزونی گذاشته است. در این مدت، تلاش نشریهی آموزش زبان فارسی ...
-
شناسنامه علمی فارسی شماره 16 شامل: مجوز تعیین اعتبار،معرفی شورای نویسندگان، اهداف و خط مشی، برگ درخواست اشتراک، فهرست مقالات
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-09-23)
-
ارزیابی محتوای دستور در منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان برپایه ی رویکرد دستورآموزشی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-09-23)این مقاله میکوشد با معرفی اصول دستور آموزشی که رویکردی نوین در آموزش دستور به زباندومآموزان بهشمار میرود، به ارزیابی محتوای دستور در متنهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان بپردازد. برای دستیابی به این هدف نخست ...
-
استنباط واژگانی و یادگیری کلمات: مقایسه ی تأثیر تمرین لغت و ارزشیابی پویای گروهی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-09-23)هدف از این پژوهش مقایسهی تأثیر تمرین واژه و ارزشیابی پویای گروهی بر میزان واژهآموزی، از طریق استنباط واژگانی است. با استفاده از نمونهگیری هدفمند، از میان دانشآموزان ترکزبان سه مدرسهی ابتدایی پسرانه در مناطق روستایی ...
-
بررسی میزان انگیزش و جهتگیری فارسیآموزان ترکیزبان در یادگیری زبان فارسی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-09-23)به باور برخی صاحبنظران، بسیاری از عوامل دخیل در فرایند یادگیری زبان دوم به واسطهی عامل عاطفی «انگیزش» نقش خود را ایفا میکنند. بر این اساس، آگاهی از انگیزش زبانآموزان میتواند به برنامهریزان آموزش زبان دوم کمک کند تا ...



