مرور دوره 4, شماره یک - پیاپی9 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
ترجمه چکیده ها به زبان انگلیسی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2015-03-21)
 
- 
احساس غربت و سازگاری اجتماعی و رابطهی آنها با یکدیگر در فارسیآموزان غیرایرانی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2015-03-21)در فرایند یادگیری زبان دوم/خارجی، تأثیر مسائل عاطفی و روانی را نمیتوان نادیده انگاشت؛ اهمیت این مسائل را میتوان از نظریههای پژوهشگرانی مانند کرشن (1982) نیز دریافت که با ارائهی فرضیهی «فیلتر عاطفی»، عوامل عاطفی و روانی ...
 
- 
سخن سردبیر (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2015-03-21)آزمونهای بسندگی فارسی داوطلبان بسیاری در ایران و در جهان دارد. اما متاسفانه این آزمون، آنچنان که باید و شاید، هنوز به صورت استاندارد اجرا نمیگردد. آزمون بسندگی به دو بخش تقسیم میشود: آزمون بسندگی برای اهداف خاص که ...
 
- 
شناسنامه علمی، فهرست مطالب، شیوه نامه نگارش مقالات و سخن سردبیر به انگلیسی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2015-03-21)
 
- 
بررسی اثربخشی آموزشِ مبتنی بر روش تکلیف محور بر خواندن و درک مطلبِ فارسی با اهداف ویژه (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2015-03-21)خواندن و درک مطلب با اهداف ویژه یا خواندن و درک مطلب تخصصی یکی از زیر مجموعههای آموزش زبان دوم است که در دهههای اخیر مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. در این روش، نیاز افراد به استفاده از زبانِ هدف در اولویت برنامهریزی ...
 
- 
بهکارگیری بندهای موصولی فاعلی-فاعلی و فاعلی-مفعولی: مقایسهی نوشتار فارسیآموزان عربیزبانِ سطح میانی و پیشرفته (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2015-03-21)در دهههای اخیر، بررسیها و مطالعات در زمینهی پردازش بندهای موصولی در زبانهای مختلف، نقش عمدهای در تحقیقات مربوط به تحلیل خطاها و زبانآموزی ایفا کرده است. پژوهش حاضر نیز به بررسی میزان بهکارگیری بندهای موصولیِ ...
 
- 
توصیف و تحلیل مجموعهی «فارسی بیاموزیم» بر اساس الگوی لیتلجان (2011) (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2015-03-21)مواد درسی به تسهیل فرایند یادگیری کمک میکنند و ارزیابی آنها با هدف انتخاب منبع آموزشی یا اتخاذ راهکارهای انطباقپذیری صورت میگیرد. دراین پژوهش «تحلیل مادهی درسی» به عنوان فرایندی ضروری، و نه کافی، در ارزیابی مورد توجه ...
 



