مرور دوره 10, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
- 
آسیب شناسی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشتههای علوم انسانی (دانشگاه شیراز, 2018-08-23)هدف پژوهش حاضر آسیبشناسی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته های علوم انسانی به روش کیفی بود. در این پژوهش به مصاحبه نیمه ساختمند با 14 نفر از اعضای هیئت علمی و مدیران آموزشی و 18 نفر از دانشجویان رشته های علوم انسانی پرداخته ...
 
- 
بررسی ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه اندازهگیری بازتاب اخلاق اجتماعی در دانشآموزان کمتوان ذهنی (دانشگاه شیراز, 2018-08-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی ( پایایی، روایی و تحلیل عوامل) مقیاس «فرم کوتاه اندازه گیری بازتاب اخلاق اجتماعی» ( گیبز، باسینگر و فولر) در دانشآموزان کمتوان ذهنی خفیف شهر شیراز انجام شد. جامعه آماری پژوهش ...
 
- 
بی صداقتی تحصیلی و باورهای شناختشناسی: وارسی نقش تعدیلگری جنسیت (دانشگاه شیراز, 2018-08-23)در حوزة روانشناسی اخلاق بررسی نقش متغیّرهای تسهیلکنندة کنش اخلاقی دارای اهمیت است. بیصداقتی تحصیلی یکی از مسائل پر بسامد در محیطهای تحصیلی و آکادمیک است. در این راستا تعیین نقش متغیرهای شناختشناسی شخصی یا باورهای ...
 
- 
تاثیر آموزش خلاقیت بر عوامل شناختی مرتبط با خلاقیت: گزارشی از طرح مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی در فارس (دانشگاه شیراز, 2018-08-23)خلاقیت و نوآوری لازمة استمرار زندگی انسان در مواجهه با چالشها است. خلاقیت که به عنوان استفاده از توانایی ذهنی برای ایجاد ایدههای جدید تعریف میشود، قابل آموزش و ترویج است. پژوهش حاضر در پی آن بود تا تاثیر آموزش خلاقیت ...
 
- 
تاثیر آموزش هوش معنوی بر میزان گرایش به تفکر انتقادی و خلاقیت هیجانی (دانشگاه شیراز, 2018-08-23)تفکر انتقادی، فکر خودهدایت شده و خود نظم داده شدهای است که در آن تلاش بر استدلال در بالاترین سطح کیفیت به روش فکری عادلانه یا تفکر بدون پیشداوری و عاری از تعصب هوشمندانه است. پرورش این نوع تفکر را یکی از اهداف غایی نظام ...
 
- 
رابطه سبکهای یادگیری و روحیه پژوهشگری دانشآموزان دوره دوم متوسطه (دانشگاه شیراز, 2018-08-23)از جمله مولفههای مهم فرایند آموزش، سبک یادگیری فراگیران است که باید توسط معلمان شناسایی شود. تشخیص این مولفه و تلاش در جهت اصلاح یا متناسب نمودن آموزش با آنها مزایای متعددی برای دانشآموزان و کل فرایند تدریس به همراه دارد. ...
 
- 
فراتحلیل اثربخشی روشهای تدریس فعال بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان (دانشگاه شیراز, 2018-08-23)هدف از این پژوهش انجام فراتحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینة تاثیر روشهای تدریس فعال بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است. برای انجام فراتحلیل از رویکرد هانتر و اشمیت استفاده شده است. از بین 70 مطالعه شناسایی شده، 37 مطالعه ...
 
- 
معنا و مبنای دیالوگ در جنبش فلسفه برای کودکان: کوششی در تدوین نظریه یادگیری و آموزش دیالوجیک (دانشگاه شیراز, 2018-08-23)جنبش فلسفه برای کودکان از آغاز، مبانی دیالوجیک خود را بر پایة روش سقراطی و برخی از مفهومهای نظریة رشد ویگوتسکی همچون درونیسازی و منطقة تقریبی رشد استوار ساخته است. اما روش گفتوگوهای سقراطی و دیدگاه ویگوتسکی در نگاههای ...
 



