دوره 7, شماره 28

 

ارسال های اخیر

  • ارائه الگوی اجرای خط‌مشی فقرزدایی در ایران براساس سند چشم‌انداز بیست ساله 

    ثنایی اعلم, فاطمه؛ معمارزاده طهران, غلامرضا؛ دانش فرد, کرم اله (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    با توجه به اهمیت موضوع فقر و حضور و گسترش آن در جامعه ایران، هدف این پژوهش، طراحی مدل اجرای خط‌مشی فقرزدایی در ایران بوده است. به این ترتیب، عوامل موثر بر اجرای خط­‌مشی­‌های فقرزدایی در سه عرصه خط‌مشی­‌گذاری، نهادی و عرصه ...

  • بررسی الگوی راهبردی عوامل روانی اجتماعی صنعت پوشاک و تاثیر آن بر کشورگرایی 

    عوضی, سلمان؛ شکوهیار, سجاد؛ تاتاری, شهرام (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    در بازار رقابتی نوین، شرایط برای تولیدکنندگان داخلی بسیار دشوار شده است که بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کرده و در سطح بازار باقی بمانند. هرچند که بخش بزرگی از رقابت به ویژگی­های ملموس کالا برمی­گردد؛ ولی یکی از مولفه‌­های ...

  • الگوی سنجش هوشمندی کسب‌وکار در صنعت تلکام 

    احمدی زاد, آرمان؛ ﻋﺒﺎﺳﯽ, اﺑﺮاهیم؛ رحیم‌پور, مهین (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    هدف این پژوهش، ارائه الگوی سنجش سیستم هوشمندی کسب‌­وکار با استفاده از رویکرد آمیخته است. در این مقاله، ابتدا مبانی نظری پژوهش بررسی شده و سپس، با مرور پژوهش­‌های پیشین، شاخص­‌های سنجش سیستم هوشمندی کسب‌­وکار استخراج شده ...

  • توسعه توانمندی‌های برنامه‌ای کارکنان دانشگرا 

    زاهدی, سکینه؛ راد, عباس؛ حمیدی‌زاده, محمدرضا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    توسعه توانمندی برنامه‌­ای کارکنان دانش‌گرا از دغدغه‌های مدیریت منابع انسانی دانشگاه­‌ها است. هدف این پژوهش، رتبه­‌بندی متغیرهای حاصل از مدل توسعه توانمندی برنامه‌­ای کارکنان دانش‌گرا در یک دانشگاه بزرگ دولتی با استفاده از ...

  • تبیین نقش میانجی قابلیت‌های پویا در راهبرد کسب مزیت رقابتی رابطه محور 

    شاه‌طهماسبی, اسماعیل؛ خداداد حسینی, سید حمید؛ کردنائیج, اسدالله (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    امروزه شرکت‌­ها به‌­عنوان قسمتی از شبکه روابط نگریسته می‌­شوند که می‌­توانند از این شبکه مزیت رقابتی کسب کنند. این پژوهش با هدف تحلیل نقش قابلیت‌­های پویا در رابطه روابط بیرون سازمانی با مزیت رقابتی سازمان و کمی­‌سازی این ...

  • ترسیم نقشه راهبردی تشکیلات سازمانی 

    شهسواری‌پور, ناصر؛ صیادی تورانلو, حسین؛ آهنگ, فرحناز (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    هدف اصلی هر پژوهش، تولید و توسعه علم است تا از این طریق بتوان کارایی و اثربخشی را افزایش داد. تحقیق در مدیریت، حوزه­ای نظام­‌مند از تحقیق در سازمان است که در جست­وجوی انجام اقدامات مؤثر به‌منظور بهبود و حل مسائل سازمانی و ...

  • ارتقای اثربخشی سازمانی در پرتو عوامل اقتضایی داخلی 

    بذرافکن, سروه؛ قادری, سامان (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    هدف این پژوهش بررسی اثرات عوامل اقتضایی داخلی بر اثربخشی سازمانی در شرکت‏‌های مستقر در شهرک‏های صنعتی شهرستان سنندج می‌­باشد. در این پژوهش برای جمع‏‌آوری داده­‌ها از پرسشنامه استفاده شده است. پژوهش حاضر کاربردی و توصیفی ...

  • آسیب‌شناسی و تدوین راهبردهای کسب جایگاه برتر منطقه‌ای در توسعه‌ دولت الکترونیک 

    تولایی, روح الله؛ احمدی, محمد میلاد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    در آستانه‌ ماه‌های آغازین دهه‌ دوّم چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ ایران، سیاست‌های کلّی برنامه‌ پنج‌ساله‌ ششم توسعه کشور، توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که دوّمین سرفصل در این برنامه «امور فنّ­آوری اطّلاعات و ارتباطات» و اوّلین بند ...

  • رابطه نزدیک‌بینی مدیریتی و راهبرد شرکت با تبیین نقش سخاوت‌مندی محیط 

    دهقانان, حامد؛ پورمقدسیان, پویا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    نزدیک­‌بینی به­‌عنوان یک خطای ادراکی- شناختی، موجب ناتوانی مدیران از کشف فرصت‌­های جدید و کسب مزیت رقابتی برای سازمان می­‌شود؛ بنابراین اجتناب از آن برای مدیران ضرورت دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه نزدیک­‌بینی زمانی و ...

  • دستیابی به نوآوری سازمانی از مسیر هوشمندی رقابتی و تفکر راهبردی 

    رستگار, عباسعلی؛ عارفی, امین؛ هیزجی, محمد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2017-02-19)
    رقابت فزاینده دنیای کسب­‌وکار، شرکت­‌ها را وادار کرده برای کسب مزیت رقابتی به تحولات محیطی، نوآوری و ابعاد آن در کسب­‌وکار یا سازمان توجه ویژه­ای داشته باشند. هوشمندی رقابتی با کشف سریع­‌تر فرصت‌­های جدید، زیربنای فرآیندهای ...