• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 7, شماره 28
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 7, شماره 28
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی سنجش هوشمندی کسب‌وکار در صنعت تلکام

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی زاد, آرمانﻋﺒﺎﺳﯽ, اﺑﺮاهیمرحیم‌پور, مهین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    647.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، ارائه الگوی سنجش سیستم هوشمندی کسب‌­وکار با استفاده از رویکرد آمیخته است. در این مقاله، ابتدا مبانی نظری پژوهش بررسی شده و سپس، با مرور پژوهش­‌های پیشین، شاخص­‌های سنجش سیستم هوشمندی کسب‌­وکار استخراج شده است. در ادامه، متغیرهای اولیه استخراج‌­شده با روش کیفی و با گروه­‌های کانونی غربال و متغیرهای مناسب به منظور طراحی مدل و سنجش آن تایید شدند. جامعه آماری شامل مدیران، روسا و کارشناسان کسب­‌وکار یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور است و نمونه آماری به­ صورت سرشماری جامعه آماری انتخاب شد. در ادامه، داده‌­های کمی پژوهش با پرسشنامه جمع­‌آوری و با توجه به این­که جامعه آماری سرشماری شده بود، با روش­‌های آمار توصیفی و ماتریس اهمیت- عملکرد تحلیل شد. نتایج نشان داد که وضعیت سیستم هوشمندی کسب‌­وکار در سطح متوسط رو به بالایی است؛ اما سطح ابعاد آن باهم متفاوت‌­اند. هوشمندی فناورآنه و هوشمندی رقبا در وضعیت مطلوبی قرار دارند و وضعیت هوشمندی بازار در سطح متوسط روبه بالا و نزدیک به مطلوب است؛ اما سطح هوشمندی راهبردی ضعیف ارزیابی شد. بر اساس ماتریس اهمیت- عملکرد در مجموع هوشمندی فناورآنه، هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازار در ناحیه قوت‌­های سیستم هوشمندی کسب­‌وکار قرار گرفتند؛ اما هوشمندی راهبردی در ناحیه ضعف­‌های کلیدی سیستم هوشمندی کسب‌­وکار است.
    کلید واژگان
    هوشمندی کسب‌وکار
    هوشمندی بازار
    هوشمندی رقابتی
    هوشمندی فناورآنه
    هوشمندی راهبردی

    شماره نشریه
    28
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه کردستان
    دانشگاه الزهرا
    دانشگاه الزهرا

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88403.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/187200

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • طراحی مدل هوشمندی کسب‌وکار با رویکرد داده‌-بنیاد 

      رحیمی, فرج الله؛ بقالی‌نژاد شوشتری, محمدحسن؛ نداف, مهدی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2021-01-20)
      سازمان‌ها با مشکلات متفاوتی در استفاده بهینه از داده‌ها مواجه‌اند. هوشمندی کسب‌وکار به‌خوبی سازمان‌ها را در این امر یاری می‌کند. این مقاله مبتنی بر پژوهش کیفی است که با استفاده از استراتژی نظریه‌پردازی داده بنیاد به طراحی ...

    • نسبت هوشمندی و مکان؛ از هوشمندسازی معماری تا "مکان هوشمند" 

      فلاحت, محمد صادق؛ ارزن زرین, کیوان (دانشگاه تربیت مدرس, 2025-01-01)
      اهداف: هدف پژوهش حاضر را می­ توان در ابتدا شناخت بن­مایه ­های هوش و مفاهیم مرتبط با "هوشمندی"بوده و در ادامه فهم نسبت "هوشمندی" با معماری و تبیین شاخصه‌های معماری هوشمند برشمرد؛ همچنین می‌توان به صورت ویژه ارائه‌‌ی راهبردهایی ...

    • توسعه مدل هوشمندی بازار در زنجیره عرضه محصولات تندگردش (فساد پذیر) در حوزه خرده‌فروشی آنلاین 

      تقوا, محمد رضا؛ رئیسی وانانی, ایمان؛ دهدشتی شاهرخ, زهره؛ شاکرین, مانا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2023-03-21)
      در عرصه رقابت فشرده، مدیران کسب‌وکارها، بیش از همیشه به اطلاعات مناسب برای اتخاذ تصمیم‌های راهبردی نیاز دارند. برای آن دسته از مدیران اجرایی که در حوزه خرده‌فروشی آنلاین محصولات فسادپذیر فعالیت دارند، دسترسی به این‌گونه ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب