دوره 5, شماره 20

 

ارسال های اخیر

  • تحلیل فازی شکاف تسهیم دانش با کاربرد آن 

    شفیعی نیک‌آبادی, محسن؛ روح‌الامینی, سید علی؛ صفری, زهرا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)
    هدف اصلی تحقیق، تجزیه‌وتحلیل شکاف میان تسهیم دانش و کاربرد دانش است. این تحقیق کاربردی با رویکردی فازی در شرکت صنایع شیر ایران-پگاه گیلان صورت گرفته است. در این پژوهش از روش آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی و از روش بررسی ...

  • ارزش‌های اخلاقی کار: زیربنای راهبرد مزیت رقابتی 

    حسن‌زاده ثمرین, تورج؛ دادو, خدیجه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)
    این پژوهش باهدف تعیین رابطه اخلاق کار و مزیت رقابتی انجام ‌گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان کارخانه‌های تولیدی البسکو و تعداد کل آن‌ها حدود 110 نفر است. تعداد نمونه آماری این تحقیق که با استفاده از روش ...

  • الگوی راهبردی جاذبه توانباره صادراتی ایران در گروه D-8 

    خورشیدی, غلامحسین؛ علیپوریان, غلام عباس؛ حسینی, سید محمود؛ امین بیدختی, علی اکبر (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)
    هدف این تحقیق شناخت الگوی راهبردی جاذبه توانباره صادراتی ایران در آن است. تحقیق رویکرد اسنادی دارد که مبتنی بر پایگاه داده‌های بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول، سازمان تجارت جهانی و انکتاد است و از نوع تحقیقات پس رویدادی که ...

  • مقایسه کارایی نظام ملی نوآوری در ایران و کشورهای هدف در سند چشم‌انداز 20 ساله 

    محمدی, علی؛ ستوده, فیروزه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)
    در این پژوهش نظام ملی نوآوری ایران و کشورهای هدف در سند چشم‌انداز مورد مقایسه قرارگرفته‌اند. به این منظور از تکنیک تحلیل پوششی داده­‌ها بهره گرفته‌ شده است. جهت محاسبه کارایی کشورها متغیرهای نهادی و قانونی، سرمایه‌های ...

  • الگوی ارتقای رفتار شهروندی سازمانی بر اساس سرمایه اجتماعی و سلامت سازمانی 

    هاشمی, سید حامد؛ ابراهیم پور ازبری, مصطفی؛ قنبری, مسعود (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)
    هدف مقاله حاضر ارائه الگویی جهت ارتقای سطح رفتار شهروندی سازمانی بر اساس سرمایه اجتماعی و سلامت سازمانی است. مفهوم سرمایه اجتماعی به پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه به‌عنوان منبعی با ارزش اشاره دارد و با خلق هنجارها ...

  • تبیین راهبرد بازمهندسی اثربخشی رشته مدیریت در آموزش عالی 

    رضاییان, علی؛ دری, بهروز؛ طبرسا, غلامعلی؛ آقایی, علی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)
    مواجهه با مسائل پیچیده اجرایی و کسب تجربه، از یک‌سو و آشنایی و نقد نظریه‌ها و رویکردهای مدیریتی، از سوی دیگر، در پرورش مدیران اثربخش، ایفای نقش می‌کنند. تربیت مدیر در دانشگاه‌ها، منوط به شناخت و به‌کارگیری عوامل مرتبط با ...

  • تبیین نقش هوشمندی راهبردی در عملکرد نوآورانه: با تأکید بر نقش میانجی سرعت تصمیم‌گیری راهبردی 

    مظلومی, نادر؛ هرندی, عطاءاله (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)
    امروزه یکی از عوامل کلیدی بقای سازمان‌های دانش‌بنیان ارتقاء پیوسته عملکرد نوآورانه سازمان است. در این سازمان‌ها نوآوری در عملکرد سبب حفظ مزیت رقابتی و رشد و توسعه سازمانی می‌گردد. از طرفی خلق عملکرد نوآورانه مستلزم اتخاذ ...

  • تبیین و ارزیابی الگوی ارتقای بهره‌گیری از سیستم‌های اطلاعاتی 

    لاجوردی, جلیل؛ خسروی بلالمی, محمد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)
    پژوهش حاضر در پی طراحی و ارزیابی الگویی برای افزایش بهره­‌گیری کارکنان از سیستم­‌های اطلاعاتی مدیریت به کمک مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) است. در این راستا و با بهره­‌گیری از تحقیقات قبلی انجام شده در این زمینه، سه عامل سازمانی ...

  • نوسازی راهبردی، محیط نهادی و تعدیل وابستگی به منابع در شرایط عدم قطعیت 

    آقاجانیان, سیمینه؛ مشایخی, علی نقی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)
    سازمان‌ها برای تداوم رشد و سودآوری خود نیازمند تغییر و نوسازی راهبردی هستند. با این ‌وجود پژوهش‌های محدودی در رابطه با نحوه و چالش‌های اجرای نوسازی راهبردی و عوامل مؤثر بر تداوم موفقیت در اجرای نوسازی‌های متوالی وجود دارد. ...