مرور دوره 5, شماره 20 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
ارزشهای اخلاقی کار: زیربنای راهبرد مزیت رقابتی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)این پژوهش باهدف تعیین رابطه اخلاق کار و مزیت رقابتی انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان کارخانههای تولیدی البسکو و تعداد کل آنها حدود 110 نفر است. تعداد نمونه آماری این تحقیق که با استفاده از روش ...
-
الگوی ارتقای رفتار شهروندی سازمانی بر اساس سرمایه اجتماعی و سلامت سازمانی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)هدف مقاله حاضر ارائه الگویی جهت ارتقای سطح رفتار شهروندی سازمانی بر اساس سرمایه اجتماعی و سلامت سازمانی است. مفهوم سرمایه اجتماعی به پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه بهعنوان منبعی با ارزش اشاره دارد و با خلق هنجارها ...
-
الگوی راهبردی جاذبه توانباره صادراتی ایران در گروه D-8
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)هدف این تحقیق شناخت الگوی راهبردی جاذبه توانباره صادراتی ایران در آن است. تحقیق رویکرد اسنادی دارد که مبتنی بر پایگاه دادههای بانک جهانی، صندوق بینالمللی پول، سازمان تجارت جهانی و انکتاد است و از نوع تحقیقات پس رویدادی که ...
-
تبیین راهبرد بازمهندسی اثربخشی رشته مدیریت در آموزش عالی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)مواجهه با مسائل پیچیده اجرایی و کسب تجربه، از یکسو و آشنایی و نقد نظریهها و رویکردهای مدیریتی، از سوی دیگر، در پرورش مدیران اثربخش، ایفای نقش میکنند. تربیت مدیر در دانشگاهها، منوط به شناخت و بهکارگیری عوامل مرتبط با ...
-
تبیین نقش هوشمندی راهبردی در عملکرد نوآورانه: با تأکید بر نقش میانجی سرعت تصمیمگیری راهبردی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)امروزه یکی از عوامل کلیدی بقای سازمانهای دانشبنیان ارتقاء پیوسته عملکرد نوآورانه سازمان است. در این سازمانها نوآوری در عملکرد سبب حفظ مزیت رقابتی و رشد و توسعه سازمانی میگردد. از طرفی خلق عملکرد نوآورانه مستلزم اتخاذ ...
-
تبیین و ارزیابی الگوی ارتقای بهرهگیری از سیستمهای اطلاعاتی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)پژوهش حاضر در پی طراحی و ارزیابی الگویی برای افزایش بهرهگیری کارکنان از سیستمهای اطلاعاتی مدیریت به کمک مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) است. در این راستا و با بهرهگیری از تحقیقات قبلی انجام شده در این زمینه، سه عامل سازمانی ...
-
تحلیل فازی شکاف تسهیم دانش با کاربرد آن
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)هدف اصلی تحقیق، تجزیهوتحلیل شکاف میان تسهیم دانش و کاربرد دانش است. این تحقیق کاربردی با رویکردی فازی در شرکت صنایع شیر ایران-پگاه گیلان صورت گرفته است. در این پژوهش از روش آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی و از روش بررسی ...
-
مقایسه کارایی نظام ملی نوآوری در ایران و کشورهای هدف در سند چشمانداز 20 ساله
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)در این پژوهش نظام ملی نوآوری ایران و کشورهای هدف در سند چشمانداز مورد مقایسه قرارگرفتهاند. به این منظور از تکنیک تحلیل پوششی دادهها بهره گرفته شده است. جهت محاسبه کارایی کشورها متغیرهای نهادی و قانونی، سرمایههای ...
-
نوسازی راهبردی، محیط نهادی و تعدیل وابستگی به منابع در شرایط عدم قطعیت
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-02-20)سازمانها برای تداوم رشد و سودآوری خود نیازمند تغییر و نوسازی راهبردی هستند. با این وجود پژوهشهای محدودی در رابطه با نحوه و چالشهای اجرای نوسازی راهبردی و عوامل مؤثر بر تداوم موفقیت در اجرای نوسازیهای متوالی وجود دارد. ...



