مرور دوره 14, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 16 از 16
-
دست نگاره های مفهومی بازنمای شخصیت دانشجویان رشته معماری (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا)
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: بازنماییهای تصویری در قالب دستنگارهها مهمترین ابزار بیان ایده و تولید مفاهیم برای طراحان و دانشجویان معماری است. کاربرد وسیع آن به دلیل سادگی ابزار و سرعت بیان همواره موردتوجه طراحان ...
-
بررسی میزان اثربخشی وسایل ارتباطی نوین آموزشی در مقایسه با روشهای سنتی در راستای دانشافزایی بهرهبرداران منابع آب
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: در طی دهههای اخیر، توسعة بخش کشاورزی و روستایی بسیار مورد توجه بوده و در برخی موارد نیز از آن به مثابه محور توسعه یادشده است. از آنجا که توسعة کشورها بدون افراد کارآمد ناممکن است، آموزش ...
-
راهکارهای ارتقای کیفیت طراحی معماری مدارس با تأکید بر انگیزش هوشهای چندگانه گاردنر
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: مدارس به عنوان اولین پایگاه رسمی و هدفمند تربیتی و آموزشی با شیوههای مدیریتی و از پیش تعیین شده نقش مهمی در شناسایی استعدادهای فردی دارد. استعدادهایی که اگر به درستی شناسایی شوند، میتوانند ...
-
آسیب شناسی برنامه درسی کار وفناوری در مقطع متوسطه اول: مطالعه کیفی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)ینه و اهداف: حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری از حوزههای یازده گانهای است که در برنامه درسی ملی لحاظ شده و شامل کسب مهارتهای عملی برای زندگی کار آمد و بهره ور و کسب شایستگیهای مرتبط با فناوری علوم ...
-
تقویت حس تعلق دانش آموزان به مدرسه با تاکید بر قابلیت های فضایی دبستانها
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: «حس تعلق» در معماری در تعامل بین انسان و محیط در روانشناسی محیط و طراحی محیطی شکل گرفته است. با تعمیم مفهوم تعلق بر اساس فرهنگ دهخدا، یکی از وجوه حستعلق به معنای متعلق دانستن خود به مکان ...
-
فراتحلیل تاثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاهها
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: ماهیت آموزش عالی به علت پیشرفت فاوا در حال تحول بوده و این فناوریها بر روی رسالت دانشگاهها در ابعاد آموزش و پژوهش تاثیر بهسزایی گذاشته است. فاوا واسطهایست که امکان بیان طیف گستردهای ...
-
هنجارسنجی، اعتباریابی و پایاسازی مقیاس سنجش شادکامی در میان دانشجویان
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: شادی بالاترین سطح عاطفهی مثبت است. شادی از نظر عصبشناختی بهوسیلهی کاهش سریع سرعت شلیک عصبی فعال میشود. رهایی از درد جسمی، رهایی از نگرانیها، حل کردن مسئلهای دشوار، و پیروز شدن در ...
-
مدل توسعه نظام پشتیبانی عملکرد الکترونیکی با رویکرد ارزشآفرینی منابع انسانی، سازمانهای دولتی ایران
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف:یکی از مهمترین چالشهای پیشروی صاحبنظران حوزه منابع انسانی اثبات نقش این منابع در ارزشآفرینی سازمان است. با ظهور سازمانهای دانشی در اقتصاد دانش بنیان، سهم سرمایه انسانی در ارزش آفرینی ...
-
شناخت عوامل موثر بر افزایش سطوح معنایی دریافتی دانش آموزان و رابطه آن با وضعیت مطلوب آنان
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف:فضاهای آموزشی که بخش عمدهای از زمان روزانه دانشآموزان را به خود اختصاص می دهد، صرفا بهمنظور برآوردهسازی نیازهای آموزشی بهوجود نمیآید، بلکه باید وجوه گوناگون کنشهای متقابل دانشآموزان ...
-
بررسی تأثیر کلاس معکوس بر مهارت خواندن زبان انگلیسی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)شینه و اهداف: تفاوت بین دانشآموزان و نیازهای فردی آنان در دهههای اخیر مورد توجه بسیاری از متخصصان امر تعلیم و تربیت بوده است. با ظهور و توسعهی انواع فناوریها و گسترش زیر ساختهای دسترسی به ...
-
بررسی تاثیر خودتوسعهای بر پیشرفت تحصیلی درس آمار دانشجویان ایران و روسیه با میانجیگری بهکارگیری فناوریهای آموزش از راه دور توسط اساتید
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: رویکرد گسترده جهان در بهکارگیری فناوری آموزش از راه دور برای تعلیم و تربیت خود گواه این است که استفاده از این ابزار فوائد و مزایای منحصر به فردی را برای آموزش و یادگیری به همراه دارد. با ...
-
شناسایی فرایند خلق و یادگیری دانش ملی و بررسی تاثیر آن بر تولید ناخالص داخلی با درنظر گرفتن نقش واسطهای هوش ملی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: رشد اقتصادی یک کشور وابسته به عوامل متعددی است که در این میان نقش دانش در آن غیر قابل انکار مینماید. مطالعات بسیاری نشان داده است که تولید ناخالص داخلی کشورها در اغلب موارد تحت تأثیر ...
-
تأثیرآموزش رباتیک بر مهارتهای حل مسئله درس فیزیک دانشآموزان متوسطه اول
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: پیشرفت روزافزون تکنولوژی سبب پیدایش ماشینهایی به نام ربات شده، به طوریکه امروزه رباتیک ابعاد مختلف زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است. رباتیک یکی از جدیدترین فناوریهای جهان امروز است ...
-
کاوشی پدیدارشناسانه بر تعیین مهارت های اساسی برنامه درسی کار و فناوری
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: امروزه آموزش حرفهای یا شغلی، آن قسمت از برنامه مدرسه است که بیشتر به آماده کردن دانشآموزان برای زندگی و اشتغال در جامعه مربوط میشود. این آموزش میتواند قسمت اصلی برنامه درسی با بخشی از ...
-
فراپرسپکتیو، ارائه روشی جهت ترسیم پرسپکتیو بر مبنای شیوههای بیان تصویری در معماری گذشته
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: ترسیم پرسپکتیو بهعنوان یکی از شیوههای بیان تصویری، نقش بسیار مهمی در فرآیند طراحی معماری دارد که کیفیات فضایی معماری را از دید ناظری ایستا بازگو میکند؛ لیکن این نحوه بیان تصویری که در ...
-
بررسی عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2020-03-20)پیشینه و اهداف: امروزه با پیشرفت ابزارهای ارتباط جمعی و رایانهها، نفوذ و گسترش شبکه اینترنت در عرصههای مختلف زندگی انکارناپذیر است. یکی از پدیدههای بسیار فراگیری که در چند سال اخیر بر روی شبکه اینترنت ...



