مرور دوره 4, شماره 4 بر اساس عنوان

  • ارزیابی شیوه‌های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور 

    فراهانی, علیرضا؛ نصر اصفهانی, احمدرضا؛ شریف خلیفه سلطانی, سید مصطفی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)
    با توجه به این که یکی از راه­های توسعه آموزش و پرورش، ایجاد زمینه­های مناسب برای آموزش و تربیت معلمان کارآمد     می­باشد، پژوهش حاضر به ارزیابی شیوه­های آموزش و تربیت معلمان مدارس ابتدایی پرداخته است. برای انجام این پژوهش ...

  • استفاده از بازی‌های علمی در بهبود یادگیری مفاهیم مکانیک برای دانش‌آموزان متوسطه 

    خادمی, سیامک؛ نوری, نوشین؛ فرنودی, علی؛ حیدری, هاجر (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)
    پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که درک قوانین نیوتن و استفاده از آنها در مسائل واقعی زندگی روزمره برای بسیاری از دانش‌آموزان چندان ساده نیست. یکی از موضوع­های زیبا و جذاب که اکثر دانش‌آموزان به آن علاقه نشان می‌دهند، فیزیک ...

  • بازنمایی‌های چندگانه: فرایندی مهم در یاددهی و یادگیری کسر‌ها 

    نوروزی, فرزانه؛ بخشعلی زاده, شهرناز؛ قربانی سی سخت, زینب (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)
    تحقیق حاضر، با هدف بررسی نقش آموزش مبتنی بر بازنمایی­های چندگانه و اثرات آن روی درک دانش­آموزان از کسرها، و عملکرد­شان در حل مسائل شامل کسر اجرا گردید. شرکت کنندگان در این مطالعه 40 دانش­آموز دختر بودند که در دو مدرسه ...

  • بررسی فرایندهای یاددهی- یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای 

    ذاکری, علیرضا؛ کرد نوقابی, رسول؛ صدرالاشرافی, مسعود (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی فرایندهای یاددهی- یادگیری در آموزش­های فنی و حرفه­ای در استان همدان انجام گرفت. فرایند یاد دهی- یادگیری دارای سه بخش اصلی آموزش، یادگیری، و ارزشیابی است. این سه بخش به منظور درک صحیح از فرایند یاددهی- ...

  • بهنجارسازی و اعتباریابی پرسش نامه سبک های زبان آموزی 

    نجاتی, رضا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)
    تهیه وتدوین ابزاری مقبول یعنی پایا و معتبر برای برآورد سبک­های زبان­آموزی (زبان خارجی) مهم است. این تحقیق نتیجه اجرای گونه اصلاح شده پرسش­نامه «نشانگر سبک­های یادگیری» را گزارش و بحث می­کند. این ­پرسش­نامه را وینترگرست ...

  • یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین به کمک زمینه‌های کاربردی لیزر 

    کبودوند, محمد؛ اسماعیل پور, ایوب؛ بدریان, عابد؛ شمس اسفندآبادی, محمد (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)
    این مقاله به بررسی یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین با استفاده از زمینه‌های کاربردی لیزر در صنایع و مهندسی پزشکی می‌پردازد. این. روش در تدریس فیزیک، شیمی و زیست شناسی دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی کاربرد داشته ودر حد امکانات ...