• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بهنجارسازی و اعتباریابی پرسش نامه سبک های زبان آموزی

    (ندگان)پدیدآور
    نجاتی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    983.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تهیه وتدوین ابزاری مقبول یعنی پایا و معتبر برای برآورد سبک­های زبان­آموزی (زبان خارجی) مهم است. این تحقیق نتیجه اجرای گونه اصلاح شده پرسش­نامه «نشانگر سبک­های یادگیری» را گزارش و بحث می­کند. این ­پرسش­نامه را وینترگرست و دی کاپیوا در سال 2002 برای زبان­ آموزان (زبان دوم) تدوین کرده­اند. پرسش­نامه مذکور 3 عامل یعنی، تمایل به « فعالیت گروهی»، «فعالیت انفرادی» و «کارهای عملی» دارد. محقق پرسش­نامه جدید را با افزودن دو عامل« استقرا» و «استنتاج»  به پرسش­نامه پیشین­ساخته و آن ­را «پرسش­نامه سبک­های زبان­آموزی»­ نامیده­ است. پرسش­نامه به­ پانصد دانشجو داده شد. صد و سی­هفت پرسش­نامه مخدوش کنار گذاشته شدند و سیصد و شصت و سه پرسش­نامه باقی مانده با استفاده از تحلیل عامل تأییدی وآلفای کرانباخ بررسی شدند. نتایج نشان­ می­دهد که ریشه مجذور میانگین خطای برآورد 06/0 است و با 90% اطمینان بین 05/0 تا 07/0 خواهد بود و نزدیکی برازش آن در حد 005/. است؛ یعنی­، پرسش­نامه روایی دارد. ضمناً آلفای کرانباخ آن 71/0 است. بنابراین، ­می­توان گفت پرسش­نامه پایایی دارد. خلاصه، پرسش­نامه جدید ابزار مناسبی برای برآورد سبک­های زبان­آموزان ایرانی است.
    کلید واژگان
    سبک‌های یادگیری
    یادگیری زبان‌دوم
    یادگیری زبان‌خارجی
    پایایی
    روایی
    آموزش زبان انگلیسی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2010-09-23
    1389-07-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه زبان انگلیسی،دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،تهران،ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2010.319
    http://jte.sru.ac.ir/article_319.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185350

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب