مرور دوره 4, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
ارزیابی شیوههای آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)با توجه به این که یکی از راههای توسعه آموزش و پرورش، ایجاد زمینههای مناسب برای آموزش و تربیت معلمان کارآمد میباشد، پژوهش حاضر به ارزیابی شیوههای آموزش و تربیت معلمان مدارس ابتدایی پرداخته است. برای انجام این پژوهش ...
-
بررسی فرایندهای یاددهی- یادگیری در آموزش های فنی و حرفه ای
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی فرایندهای یاددهی- یادگیری در آموزشهای فنی و حرفهای در استان همدان انجام گرفت. فرایند یاد دهی- یادگیری دارای سه بخش اصلی آموزش، یادگیری، و ارزشیابی است. این سه بخش به منظور درک صحیح از فرایند یاددهی- ...
-
استفاده از بازیهای علمی در بهبود یادگیری مفاهیم مکانیک برای دانشآموزان متوسطه
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)پژوهشهای اخیر نشان دادهاند که درک قوانین نیوتن و استفاده از آنها در مسائل واقعی زندگی روزمره برای بسیاری از دانشآموزان چندان ساده نیست. یکی از موضوعهای زیبا و جذاب که اکثر دانشآموزان به آن علاقه نشان میدهند، فیزیک ...
-
یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین به کمک زمینههای کاربردی لیزر
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)این مقاله به بررسی یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین با استفاده از زمینههای کاربردی لیزر در صنایع و مهندسی پزشکی میپردازد. این. روش در تدریس فیزیک، شیمی و زیست شناسی دوره متوسطه و پیشدانشگاهی کاربرد داشته ودر حد امکانات ...
-
بهنجارسازی و اعتباریابی پرسش نامه سبک های زبان آموزی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)تهیه وتدوین ابزاری مقبول یعنی پایا و معتبر برای برآورد سبکهای زبانآموزی (زبان خارجی) مهم است. این تحقیق نتیجه اجرای گونه اصلاح شده پرسشنامه «نشانگر سبکهای یادگیری» را گزارش و بحث میکند. این پرسشنامه را وینترگرست ...
-
بازنماییهای چندگانه: فرایندی مهم در یاددهی و یادگیری کسرها
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2010-09-23)تحقیق حاضر، با هدف بررسی نقش آموزش مبتنی بر بازنماییهای چندگانه و اثرات آن روی درک دانشآموزان از کسرها، و عملکردشان در حل مسائل شامل کسر اجرا گردید. شرکت کنندگان در این مطالعه 40 دانشآموز دختر بودند که در دو مدرسه ...



