مرور دوره 4, شماره 7 بر اساس عنوان

  • ارزیابی و مقایسۀ مدل‎های تأثیرات رسانه‎ها بر مخاطبان با استفاده از تکنیک Topsis Fuzzy 

    بیچرانلو, عبدالله؛ یونسی‌فر, سیدعزیز (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-05-22)
    در عصر ارتباطات، دستیابی به مخاطبان و اثرگذاری بر آنان از اهداف دست‎اندرکاران رسانه‎های مختلف است. هدف این پژوهش بررسی و مقایسۀ مدل‎های تبیین تأثیرات رسانه‎ها بر مخاطبان است. در این مقاله به چهار مدل از آثار رسانه‎ها یعنی ...

  • تأویل‌های فلسفی از سینمای کیارستمی با تأکید بر آراء ژان لوک نانسی 

    دین‌پرست, منوچهر؛ شهبا, محمد (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-05-22)
    سینمای کیارستمی قابلیت بحث و بررسی موضوعات فلسفی را در نهاد خود دارد. بدین لحاظ، ژان لوک نانسی، فیلسوف فرانسوی، کوشیده‎است با نگارش کتاب بداهت فیلم، جهان فلسفی سینمای کیارستمی را مورد کاوش قراردهد. آن‌چه در این ...

  • رادیو و کارویژه‎های عصر نو: نقطه‎گذاری فرهنگی، رایانش اجتماعی،‌ باغبانی زبانی 

    مستقیمی, حسین (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-05-22)
    این پژوهش به دنبال توان‎سنجی از نظام رسانه‌ای نوین و جست‎وجوی کارکردهای مناسب و متناسبِ آن در طراز یک جامعۀ آرمانی است. در این میان، نقش‎آفرینی مؤثر شبکه‎های رادیویی منوط به تعامل مؤثر و حداکثری با بافت اجتماعی و بازاریابی ...

  • ضرورت‎ها و کارکردهای رادیوی آموزشی در ایران 

    همراز, ویدا؛ غنی زاده سیدلر, فرح (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-05-22)
    استفاده از رادیو برای آموزش گروه‎های مختلف اجتماعی در بسیاری از کشورهای جهان سابقۀ طولانی دارد، اما نتایج تحقیقات انجام‎شده نشان‎می‎دهد در ایران، به طور جدی، از ظرفیت‎های آموزشی رادیو در دو حوزۀ آموزش رسمی و غیررسمی ...

  • چالش‌های فرارو در شخصیت‌پردازی شخصیت‌های معصومین در فیلمنامه با الگوی ارسطویی 

    فهیمی فر, اصغر (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2014-05-22)
    این مطالعه پیرامون این پرسش محوری انجام‎شده‎است که اگر قرار باشد فیلمنامه‌ای با محوریت «شخصیت‌های مقدس معصومین مانند پیامبر و امامان» نگارش شود، آن فیلمنامه باید از چه الگوی تکنیکی و فرمی تبعیت کند. الگوهای طراحی فیلمنامه‌های ...