مدل ارتقای جایگاه برند حلال
(ندگان)پدیدآور
نجات بخش اصفهانی, علیملک پور, مریمسلیمانی, مریمشاه نظری, علینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده:
جهانی شدن اقتصاد باعث شده است که نیاز به آشنایی با دیدگاه اسلامی نسبت به تجارت به منظور درک عوامل شکل دهنده رفتارهای مشتریان مسلمان برای تجارت های جهان به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شود. هدف از تحقیق حاضر طراحی مدلی برای ارتقای جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی می باشد. متغیرهای مهم تأثیر گذار بر برند حلال با استفاده از روش زمینه ای از ادبیات موضوع استخراج شده و مبنای روش دلفی قرار گرفت. در ادامه، پرسشنامه دلفی در اختیار 33 نفر از متخصصین حوزه برند حلال در کشور قرار گرفت. سپس مهمترین عوامل مؤثر برارتقای جایگاه برند حلال با استفاده از تحلیل عاملی و مدل معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی منجر به تقسیم بندی متغیرهای رفتاری و محتوایی در دو دسته تقاضامحور و عرضه محور گردید. مدل معادلات ساختاری، برازش مدل را تأیید نموده و مهمترین عوامل مؤثر بر جایگاه برند حلال را عوامل رفتاری تقاضا محور  و عرضه محور و همچنین عوامل محتوایی عرضه محور معرفی نمود.
کلید واژگان
برند حلالروش دلفی
بازار جهانی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نورپژوهشگاه شاخص پژوه
دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور




