مرور دوره 19, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
تبیین چارچوب مفهومی اهداف دورههای تحصیلی از منظر اسناد تحولی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-05-21)پژوهش حاضر با هدف تبیین چارچوب مفهومی اهداف دورههای تحصیلی از منظر اسناد تحولی انجام شده است. از نظر نوع در دستة پژوهشهای کاربردی قرار دارد و روش آن پژوهش فلسفی از نوع اول (تفسیر مفهوم) است. این پژوهش به دنبال پاسخگویی ...
-
مقایسة انگیزش تحصیلی، خودتنظیمی و خود ارزشمندی دانشآموزان تیزهوش و عادی شهر کرج
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-05-21)هدف این پژوهش مقایسة انگیزش تحصیلی، خودتنظیمی و خودارزشمندی بین دانشآموزان تیزهوش و عادی بود. روش پژوهش علی ـ مقایسهای بود. جامعة آماری تمامی دانشآموزان دختر پایة یازدهم مدرسههای تیزهوش و عادی آموزشوپرورش ناحیة یک ...
-
مواضع سیاسی تربیت دانشآموز به مثابه شهروند مطلوب در اسناد رسمی جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،سند چشم انداز 20 ساله)
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-05-21)شهروند مطلوب برای نظامهای رسمی بهعنوان عنصری خلاق و مستقل شناخته میشود. آنها برای تحت انقیاد درآوردنشان از شیوههای مختلفی استفاده میکنند. نظام تربیت رسمی جمهوری اسلامی نیز با تدوین اسناد «سند تحول بنیادین آموزش و ...
-
تأثیر آموزش مسائل مدلسازی ریاضی بر تجربههای شوقِ دانشآموزان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-05-21)با توجه به اینکه «مدلسازی و کاربردها» و یادگیری آن در مدرسه و دانشگاه میتواند کاربرد ریاضیات را در علوم، فناوری و زندگی روزانه بهتر نمایان سازد، لذا ایجاد فرصتهایی که دانشآموزان را قادر کند مهارتهای مدلسازی خود را ...
-
بررسی ویژگیهای مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی: ارائة ابزار سنجش معتبر و الگوی پیشنهادی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-05-21)این پژوهش با هدف شناسایی ویژگیهای مدیریت مدرسه با رویکرد اسلامی و ارائة الگوی مفهومی انجام شده است. روش پژوهش کیفی و از نوع دادهبنیاد است. ابزار گردآوری دادهها جدولهای کدگذاری، پرسشنامه، و مصاحبة نیمهساختارمند بوده ...



