• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 25, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 25, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    دیپلماسی رسانه‌ای؛ چـالش‌ها و تعـاملات رسانه‌ها و دستگاه‌های دیپلماتیک/ نوشته :رها خرازی آذر

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    284.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقالة حاضر برگرفته از پژوهشی با هدف بررسی نتایج حاصل از مطالعات چالش‌ها و تعاملات دیپلماسی و رسانه‌ها و تأثیرات متقابل آن‌ها ‌است. و به‌دنبال گشودن دریچه‌ای به آن بخش از گفتمان "دیپلماسی رسانه‌ای“ است که تا به امروز مورد مطالعه قرار گرفته و به برخی جوانب گستردة دیپلماسی رسانه‌ای امکان شناخته‌شدن داده‌است. مقالة پیش‌رو ضمن بیان اهم تأثیرات محیط هوشمند نوین رسانه‌ای بر دیپلماسی و سیاست خارجی، به مباحثی چون تأثیرات متقابل رسانه‌ها و دستگاه‌های دیپلماسی و سیاست خارجی، چالش‌های حضور رسانه‌ها در عرصه‌های دیپلماتیک، سیاست‌ خارجی و روابط بین‌الملل، اخراج رسانه‌ها از مذاکرات دیپلماتیک و بالعکس، امکان بهره‌گیری از رسانه‌ها به‌منظور پیشبرد مذاکرات دیپلماتیک پرداخته‌است.
    کلید واژگان
    دیپلماسی رسانه‌ای
    پارادایم نوین روابط بین‌الملل
    محیط هوشمند نوین رسانه‌ای
    مذاکرات دیپلماتیک
    چالش‌ها و تعاملات دیپلمات‌ها و رسانه‌ها
    دیپلماسی درهای بسته

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-08-23
    1393-06-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_51867.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133036

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارزیابی انتقادی مطالعات تاثیر رسانه: مرور سیستماتیک 

      محمد زمانی, مجید؛ امامی, سید مجتبی (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2021-10-23)
      تأثیر محتوای رسانه بر افراد، نهادها و عامه قابل سنجش و شناسایی است. مطالعات تأثیر رسانه از ابتدای قرن بیستم مورد توجه دانشمندان حوزه ارتباطات و رسانه در سراسر جهان قرار گرفته است؛ و تعداد پژوهش‌های داخلی نیز در سال‌های ...

    • مفهوم‌سازی خط‌مشی‌گذاری رسانه‌ای: شناسایی مؤلفه‌ها، فرایند و حوزه عمل 

      خواجه ئیان, داتیس (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2011-05-22)
      نظر به اهمیت مفهوم‌سازی و تبیین خط‌مشی‌گذاری رسانه‌ای و فقدان مطالعات جدی در این زمینه، پژوهش حاضر، با هدف مفهوم‌سازی و ایجاد یک چارچوب نظری صورت گرفت تا تلاشی در جهت درک چیستی خط‌مشی رسانه‌ای و شناسایی عناصر و ...

    • راهکارهای رسانه‌ای رشد و توسعۀ ورزش همگانی کلانشهر تهران 

      مرادی, مهدی؛ احمدی, سید عبدالحمید؛ هنری, حبیب؛ کلهر, سینا (جهاد دانشگاهی, 2019-05-22)
      هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثرگذاری رسانه‌های جمعی در توسعۀ نگرش، فرهنگ و نهادینه‌سازی ورزش همگانی در کلانشهر تهران و ارائۀ راهکارهای رسانه‌ای بود. روش تحقیق از نوع پیمایشی، به لحاظ هدف، کاربردی توسعه‌ای و روش گردآوری داده‌ها ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب