دیپلماسی رسانهای؛ چـالشها و تعـاملات رسانهها و دستگاههای دیپلماتیک/ نوشته :رها خرازی آذر
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقالة حاضر برگرفته از پژوهشی با هدف بررسی نتایج حاصل از مطالعات چالشها و تعاملات دیپلماسی و رسانهها و تأثیرات متقابل آنها است. و بهدنبال گشودن دریچهای به آن بخش از گفتمان "دیپلماسی رسانهای“ است که تا به امروز مورد مطالعه قرار گرفته و به برخی جوانب گستردة دیپلماسی رسانهای امکان شناختهشدن دادهاست. مقالة پیشرو ضمن بیان اهم تأثیرات محیط هوشمند نوین رسانهای بر دیپلماسی و سیاست خارجی، به مباحثی چون تأثیرات متقابل رسانهها و دستگاههای دیپلماسی و سیاست خارجی، چالشهای حضور رسانهها در عرصههای دیپلماتیک، سیاست خارجی و روابط بینالملل، اخراج رسانهها از مذاکرات دیپلماتیک و بالعکس، امکان بهرهگیری از رسانهها بهمنظور پیشبرد مذاکرات دیپلماتیک پرداختهاست.
کلید واژگان
دیپلماسی رسانهایپارادایم نوین روابط بینالملل
محیط هوشمند نوین رسانهای
مذاکرات دیپلماتیک
چالشها و تعاملات دیپلماتها و رسانهها
دیپلماسی درهای بسته
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-08-231393-06-01
ناشر
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیشاپا
1022-71802645-3797
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارزیابی انتقادی مطالعات تاثیر رسانه: مرور سیستماتیک
محمد زمانی, مجید؛ امامی, سید مجتبی (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2021-10-23)تأثیر محتوای رسانه بر افراد، نهادها و عامه قابل سنجش و شناسایی است. مطالعات تأثیر رسانه از ابتدای قرن بیستم مورد توجه دانشمندان حوزه ارتباطات و رسانه در سراسر جهان قرار گرفته است؛ و تعداد پژوهشهای داخلی نیز در سالهای ...
-
مفهومسازی خطمشیگذاری رسانهای: شناسایی مؤلفهها، فرایند و حوزه عمل
خواجه ئیان, داتیس (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2011-05-22)نظر به اهمیت مفهومسازی و تبیین خطمشیگذاری رسانهای و فقدان مطالعات جدی در این زمینه، پژوهش حاضر، با هدف مفهومسازی و ایجاد یک چارچوب نظری صورت گرفت تا تلاشی در جهت درک چیستی خطمشی رسانهای و شناسایی عناصر و ...
-
راهکارهای رسانهای رشد و توسعۀ ورزش همگانی کلانشهر تهران
مرادی, مهدی؛ احمدی, سید عبدالحمید؛ هنری, حبیب؛ کلهر, سینا (جهاد دانشگاهی, 2019-05-22)هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثرگذاری رسانههای جمعی در توسعۀ نگرش، فرهنگ و نهادینهسازی ورزش همگانی در کلانشهر تهران و ارائۀ راهکارهای رسانهای بود. روش تحقیق از نوع پیمایشی، به لحاظ هدف، کاربردی توسعهای و روش گردآوری دادهها ...




