مرور دوره 21, شماره 55 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
- 
ارائه مدل مطلوب عملکرد تحصیلی بر اساس سرمایه روانشناختی، سازگاری فردی و مهارت حل مسأله در دانش آموزان دختر (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)هدف پژوهش حاضر طراحی مدل مطلوب عملکرد تحصیلی مبتنی بر سرمایه روانشناختی، سازگاری فردی و مهارتهای حل مسئله در دانشآموزان دختر شهر کرمان (سال تحصیلی 1402-1401) بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و در قالب مدلسازی ...
 
- 
مقایسه اثربخشی رویکرد درمانی ذهنآگاهی نوجوانمحور و گوش کردن عمیق کامل بر سرزندگی تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال اضطرابی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی رویکرد درمانی ذهنآگاهی نوجوانمحور و گوش کردن عمیق کامل بر سرزندگی تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال اضطرابی انجام شد. روش پژوهش، نیمهتجربی با طرح پیشآزمون-پسآزمون و پیگیری دو ماهه با ...
 
- 
طراحی برنامه آموزش خودتنظیمی و تأثیر آن در انگیزش تحصیلی و باورهای انگیزشی دانشآموزان شاهد و ایثارگر دختر و پسر دبیرستانهای شاهد شهرستان زاهدان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه آموزش خودتنظیمی و بررسی تأثیر آن در انگیزش تحصیلی و باورهای انگیزشی دانش آموزان شاهد و ایثارگر دختر و پسر دبیرستانهای شاهد شهرستان زاهدان انجام گرفت. این مطالعه به روش نیمه آزمایشی در ...
 
- 
آزمون نظریه کنترل-ارزش در حوزه ملال تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان سال اول دوره دوم متوسطه (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)نظریه کنترل-ارزش در سالهای اخیر جهت پیشبینی هیجانهای تحصیلی مورد استفاده قرار گرفته است. اما، ملال تحصیلی بعنوان یکی از هیجانهای منفی، کمتر بررسی شده است. از این رو، هدف مطالعه حاضر آزمون روایی نظریه کنترل-ارزش در ...
 
- 
تأثیر آموزش مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده تعاملی بر قدرت خلاقیت و حل مسأله دانشآموزان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)هدف بررسی اثربخشی فناوری واقعیت افزوده تعاملی بر قدرت خلاقیت و حل مسأله دانش آموزان پایه ششم بود. روش تحقیق حاضر از نوع نیمه آزمایشی و طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی دانش آموزان ...
 
- 
نقش ادراک شایستگی در پیشبینی خودآگاهی هیجانی و رفتارهای قلدری و قربانی دانشآموران (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)هدف پژوهش، بررسی نقش ادراک شایستگی در پیشبینی خودآگاهی هیجانی و رفتار قلدری و قربانی در دانشآموزان مقطع ابتدایی بود. روش انجام پژوهش، توصیفی- همبستگی وجامعه آماری1200 دانشاموزمقطع ابتدایی شهر زاهدان در سال تحصیلی 1399-1398 ...
 
- 
اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر نظریه بار شناختی بر درک مفاهیم علوم و اشتیاق تحصیلی در دانش آموزان پسر ابتدایی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر نظریه بار شناختی بر درک مفاهیم علوم و اشتیاق تحصیلی در دانشآموزان پسر پایه ششم ابتدایی انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و در زمره طرحهای نیمه آزمایشی با پیشآزمون ...
 
- 
اثربخشی آموزش روش تدریس بارش مغزی بر درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانش آموزان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش روش تدریس بارش مغزی بر درگیری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و ادراک از محیط یادگیری دانشآموزان بود. این پژوهش از نوع شبهآزمایشی و با طرح پیشآزمون- پسآزمون با یک گروه آزمایش و یک ...
 
- 
مقایسه اثربخشی بستههای آموزشی مدیریت زمان، راهبرد انگیزشی و راهبرد خودتنظیمی بر خودپندارهی تحصیلی در دانشآموزان دورهی دوم دبستان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی بستههای آموزشی مدیریت زمان، راهبرد انگیزشی و راهبرد خودتنظیمی بر خودپندارهی تحصیلی در دانشآموزان دارای اضطراب امتحان دورهی دوم دبستان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون ...
 
- 
تأثیر راهبردهای یادگیری زایا بر درکمطلب خواندن دانشآموزان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2024-09-22)این پژوهش با هدف بررسی تاثیر شیوههای یادگیری زایا (طراحی و تصویرسازی ذهنی) بر درک مطلب خواندن دانشآموزان متوسطه اول شهر بجنورد که در سال تحصیلی98-99 مشغول به تحصیل بودند، انجام گردید. روش این پژوهش از نوع آزمایشی پیش ...
 



