ارزیابی عوامل مؤثر چابکی یادگیری در یادگیری الکترونیکی
(ندگان)پدیدآور
سلیمی, مستانهطالب, زهرامسعودی ندوشن, عصمت
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چابکی یادگیری مفهومی امیدبخش در دنیای آموزش است که مجموعهای از رفتارهای تعریفشده در جهت یادگیری دقیق، سریع و هدفمند را دربر میگیرد. در مدارس ایران، به این مجموعهرفتارها کمتر توجه شده است؛ بنابراین پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عوامل مؤثر چابکی یادگیری در یادگیری الکترونیکی انجام شده است. پژوهش حاضر از بعد هدف، کاربردی و براساس گردآوری دادهها به شیوۀ کیفی و با استفاده از روش تحلیل مضمون انجام شد. گردآوری دادهها و استخراج مضامین با استفاده از مصاحبۀ نیمهساختاریافته با خبرگان آگاه در این حوزه انجام شد. مشارکتکنندگان با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و معیار اشباع نظری انتخاب شدند. یافتهها نشان دادند 60 مضمون پایه و 15مضمون اصلی بر چابکی یادگیری در یادگیری الکترونیکی مؤثر است. این مضامین شامل چابکی محیطی، پشتیبانی آموزشی، برنامههای نوآورانه، چابکی آموزشی، سازمان چابک، یادگیری مشارکتی، هدفمندی آموزشی، جهتداربودن آموزش و... است. بهمنظور تحقق چابکی یادگیری در آموزش الکترونیک باید شرایطی فراهم شود که برنامهها در راستای جهتداربودن آموزش و هدفمندی اجرا شوند. یافتهها نشان دادند ارتباط بین تمامی مؤلفهها معنادار بوده (0/05
کلید واژگان
چابکی یادگیریچابکی
یادگیری
یادگیری الکترونیک
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2024-06-211403-04-01
ناشر
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیسازمان پدید آورنده
دانشجو دکتری برنامهریزی درسی دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، ایراناستادیار گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ روانشناسی و علومتربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران
شاپا
1735-1235Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
« ناتوانی های مربوط به یادگیری مهارت های کمی» (5 تا 5-1-107-1390)
پوشنه, کامبیز (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2011-04-01)"وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش ...
-
چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموز مورد نظر را ترمیم کنم (74تا79-10- 95 تا 96 -1388)
نعمتی, آبس (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)این پژوهش به منظور بررسی اختلال یادگیری مربوط به درس دیکته به صورت مطالعه موردی با اراده آموزشهای ترمیمی عملی برای آن انجام شده است. نتیجه ارزیابی و طرحهای اجرا شده نشان میدهد،ارائه آموزشهای ترمیمی و تدریس مقایسهای ...
-
شناسایی و اولویتبندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیطکار با استفاده از تکنیکهای سلسلهمراتبی فازی و تاپسیس
پدیدآور نامشخص (معاونت تربیت وآموزش, 2019-09-23)امروزه سرعت و شدت تغییرات محیطی توسعه پیوسته قابلیتهای کارکنان و یادگیری مستمر و بههنگام را ضروری ساخته است. از این رو پژوهش حاضر به شناسایی و اولویتبندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط کار در یکی از سازمانهای دفاعی ...



