دوره 23, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارزیابی عوامل مؤثر چابکی یادگیری در یادگیری الکترونیکی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-06-21)چابکی یادگیری مفهومی امیدبخش در دنیای آموزش است که مجموعهای از رفتارهای تعریفشده در جهت یادگیری دقیق، سریع و هدفمند را دربر میگیرد. در مدارس ایران، به این مجموعهرفتارها کمتر توجه شده است؛ بنابراین پژوهش حاضر با هدف ...
-
بازنمایی فرایند سنجش استعداد در هدایت تحصیلی دانشآموزان؛ یک مطالعه کیفی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-06-21)هدف از پژوهش حاضر بازنمایی فرایند سنجش استعداد در هدایت تحصیلی دانشآموزان بود. رویکرد پژوهش کیفی و روش پژوهش از نوع دادهبنیاد بود. بهاینمنظور، دوازده نفر از متخصصان حوزۀ سنجش استعداد و هدایت تحصیلی دارای مدرک دکتری ...
-
ادراکات معلمان زبان انگلیسی از اشکالات اصلاحات مبتنیبر رویکرد ارتباطی در برنامۀ درسی زبان انگلیسی ایران: علل و راهحلها
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-06-21)اگرچه مطالعاتی دربارۀ مسائل اصلی آموزش زبان در ایران انجام شده است؛ اما هنوز مطالعهای کیفی در مقیاس بزرگ، بهویژه با توجه به برنامۀ درسی جدید زبان انگلیسی، لازم است. ازاینرو، پژوهش حاضر بر آن است تا کشف کند که معلمان ...
-
ارائۀ راهکارهای تسهیلکنندۀ مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای پژوهشسراهای دانشآموزی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-06-21)پژوهش حاضر با هدف ارائۀ راهکارهای تسهیلکنندۀ مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای پژوهشسراهای دانشآموزی استان سمنان در سال تحصیلی 1400-1401 انجام شده است. روش پژوهش توصیفیپیمایشی است. جامعۀ آماری را کلیة دانشآموزان مدارس ...
-
توسعة دانش حرفهای معلمان: ادغام محتوا و آموزش در تربیت معلمان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-06-21)این مطالعه دانشهای موضوعیتربیتی، تربیتی، موضوعی و تأثیرات آنها را در تربیت معلمان بررسی میکند. همچنین، محیطهای یادگیری را بهمنظور بررسی تأثیر ارائة دانش تربیتی و دانش موضوعی در توسعة دانش تربیتیموضوعی، ارائة این ...
-
انطباق مسائل ریاضی منتشرشده پایۀ چهارم مطالعۀ تیمز 2019 با محتوا و مسائل کتابهای درسی ریاضی ایران و ژاپن
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-06-21)مطالعات بینالمللی تطبیقی مانند تیمز با فراهمآوردن دادههایی از عملکرد آموزشی کشورهای مختلف، امکان بررسی و مقایسۀ میزان اثربخشی برنامههای درسی و کتابهای درسی کشورها را دراختیار قرار میدهند. ژاپن مانند ایران دارای یک ...
-
بررسی اثربخشی آموزش مجازی فیزیک با رویکرد شناختی در پیشرفت تحصیلی و راهبردهای یادگیری دانشآموزان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2024-06-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مجازی مفاهیم فیزیک (همچون دما و گرما) با رویکرد شناختی در پیشرفت تحصیلی و سطوح شناختی یادگیری و راهبردهای یادگیری دانشآموزان انجام شده است. روش تحقیق کمّی و شبهآزمایشی و از نوع طرح ...



