مرور دوره 35, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
تحلیل همنشینی و جانشینی نشانههای نوشتاری و تصویری در لوگوهای فارسی برنامة کودک
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)لوگوی فیلم یک نشانه است که علاوه بر انتقال مفاهیم نوشتاری از جنبههای بصری و زیباییشناختی نیز برخوردار است. تحقیق حاضر در پی پاسخ به این پرسش است که رابطة نشانههای تصویری و نوشتاری در لوگوتایپ (نشانهنوشته)های تلفیقی ...
-
تحلیل ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام (صنعت آرایشی بهداشتی)
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)توسعة ارتباط برند ـ مشتری در کانون فعالیتهای بازاریابی است که اکنون به مدد رشد ابزارهای برخط و بسترهای اینترنتی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شده است. پژوهش حاضر با هدف ارائة الگوی تحلیل ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام ...
-
شناسایی شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران شبکههای سیمای جمهوری اسلامی ایران
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)ارزیابی عملکرد یکی از کارکردهای مهم مدیریت منابع انسانی در سازمانهای رسانهای است. امروزه طراحی و بهکارگیری سیستم مناسب ارزیابی عملکرد در سازمانها بسیار ضروری است؛ چراکه یکی از ابزارهای مهم برنامهریزی و مدیریت صحیح ...
-
منطق چندروایتی/ تکروایتی در تولیدات رسانهای (مورد مطالعه: مجموعههای تلویزیونی)
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)پژوهش حاضر تلاشی برای واکاوی منطق چندروایتی/ تکروایتی در تولیدات رسانهای است که بهطور خاص ژانر مجموعههای تلویزیونی برای مطالعه انتخاب شده است. بهلحاظ نظری، از آرای میخاییل باختین، رولان بارت و ژیل دلوز برای مفهومپردازی ...
-
سیاستگذاری فضای مجازی در آمریکا: تحلیل بیطرفی شبکه در زمینة تحولات تاریخی، حقوقی و سیاسی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)هدف این مقاله مطالعه و تحلیل قانونگذاری و تنظیم مقررات مربوط به اصل بیطرفی شبکه در آمریکا است. این اصل بهطور ساده به معنای تضمین دسترسی آزادانه و برابر ارائهکنندگان محتوا، خدمات و برنامههای کاربردی و نیز مصرفکنندگان ...
-
امکانسنجی فقهیحقوقی انتشار تصویر متهم در گزارشهای تلویزیونی در مرحلة تحقیقات مقدماتی جرم
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)از حقوق متهم بر اساس مواد 91 و 96 آیین دادرسی کیفری عدم افشا و انتشار هویت او در مرحلة تحقیقات مقدماتی جرم است. اما گاهی رسانهها به غیر از موارد مصرح در قانون، با شطرنجیکردن چهرة متهمان، تصویر آنها را در مرحلة تحقیقات ...
-
بهبود پیشبینی علاقة کاربران در کلانداده توییتر با استفاده از طبقهبند تجمعی
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)در دنیای امروزی، شبکههای اجتماعی که بخشی از زندگی روزمره انسانها شدهاند، از جمله توییتر، تلگرام، اینستاگرام و غیره، روزبهروز در حال افزایش و گسترش هستند. لذا تعداد کاربران آنها نیز در حال افزایش است و در نتیجه، حجم ...
-
شناسایی مضامین شایعهها و اخبار جعلی شبکههای اجتماعی با موضوع کووید 19
(معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)هدف از این پژوهش که با روش تحلیل مضمون و محتوای کمی انجام شده شناسایی پیامهای آشکار و پنهان اینفودمی کرونا (با موضوع شایعهها و اخبار جعلی) منتشرشده در شبکههای اجتماعی (واتساپ و تلگرام) در سال 1400 در ایران است. بر اساس ...



