مرور دوره 35, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار

  • تحلیل هم‌نشینی و جانشینی نشانه‌های نوشتاری و تصویری در لوگوهای فارسی برنامة کودک 

    عابددوست, حسین؛ کاظم پور, زیبا (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)
    لوگوی فیلم یک نشانه است که علاوه بر انتقال مفاهیم نوشتاری از جنبه‌های بصری و زیبایی‌شناختی نیز برخوردار است. تحقیق حاضر در پی پاسخ به این پرسش است که رابطة نشانه‌های تصویری و نوشتاری در لوگوتایپ (نشانه‌نوشته)‌های تلفیقی ...

  • تحلیل ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام (صنعت آرایشی بهداشتی) 

    امامقلی, نازنین؛ هاشم نیا, شهرام؛ کریمی, اوژن (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)
    توسعة ارتباط برند ـ مشتری در کانون فعالیت‌های بازاریابی است که اکنون به مدد رشد ابزارهای برخط و بسترهای اینترنتی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شده است. پژوهش حاضر با هدف ارائة الگوی تحلیل ارتباط برند ـ مشتری در اینستاگرام ...

  • شناسایی شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران 

    زرین کلاه, علیرضا؛ رزمجو, علی اکبر؛ هرمزی زاده, محمد علی (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)
    ارزیابی عملکرد یکی از کارکردهای مهم مدیریت منابع انسانی در سازمان‌های رسانه‎ای است. امروزه طراحی و به‌کارگیری سیستم مناسب ارزیابی عملکرد در سازمان‌ها بسیار ضروری است؛ چراکه یکی از ابزارهای مهم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح ...

  • منطق چندروایتی/ تک‌روایتی در تولیدات رسانه‌ای (مورد مطالعه: مجموعه‌های تلویزیونی) 

    مرادی, مهدی؛ محمدی, جمال (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)
    پژوهش حاضر تلاشی برای واکاوی منطق چندروایتی/ تک‌روایتی در تولیدات رسانه‌ای است که به‌طور خاص ژانر مجموعه‌های تلویزیونی برای مطالعه انتخاب شده است. به‌لحاظ نظری، از آرای میخاییل باختین، رولان بارت و ژیل دلوز برای مفهوم‌پردازی ...

  • سیاست‌گذاری فضای مجازی در آمریکا: تحلیل بی‌طرفی شبکه در زمینة تحولات تاریخی، حقوقی و سیاسی 

    فیروزآبادی, سید ابوالحسن؛ کلانتری, عبدالحسین؛ حسنی, حسین (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)
    هدف این مقاله مطالعه و تحلیل قانون‌گذاری و تنظیم مقررات مربوط به اصل بی‌طرفی شبکه در آمریکا است. این اصل به‌طور ساده به معنای تضمین دسترسی آزادانه و برابر ارائه‌کنندگان محتوا، خدمات و برنامه‌های کاربردی و نیز مصرف‌کنندگان ...

  • امکان‌سنجی فقهی‌حقوقی انتشار تصویر متهم در گزارش‌های تلویزیونی در مرحلة تحقیقات مقدماتی جرم 

    محمدی, حمید رضا؛ تک فلاح, یاسر (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)
    از حقوق متهم بر اساس مواد 91 و 96 آیین دادرسی کیفری عدم افشا و انتشار هویت او در مرحلة تحقیقات مقدماتی جرم است. اما گاهی رسانه‌ها به غیر از موارد مصرح در قانون، با شطرنجی‌کردن چهرة متهمان، تصویر آن‌ها را در مرحلة تحقیقات ...

  • بهبود پیش‌بینی علاقة کاربران در کلان‌داده توییتر با استفاده از طبقه‌بند تجمعی 

    چاکرالحسینی فیروزآباد, محمد؛ قائمی, رضا (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)
    در دنیای امروزی، شبکه‌های اجتماعی که بخشی از زندگی روزمره انسان‌ها شده‌اند، از جمله توییتر، تلگرام، اینستاگرام و غیره، روز‌به‌روز در حال افزایش و گسترش هستند. لذا تعداد کاربران آن‌ها نیز در حال افزایش است و در نتیجه، حجم ...

  • شناسایی مضامین شایعه‌ها و اخبار جعلی شبکه‌های اجتماعی با موضوع کووید 19 

    رحیم زاده حناچی, احسان؛ نصرالهی کاسمانی, اکبر؛ سلطانی فر, محمد؛ مظفری, افسانه (معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, 2024-07-22)
    هدف از این پژوهش که با روش تحلیل مضمون و محتوای کمی انجام شده شناسایی پیام‌های آشکار و پنهان اینفودمی کرونا (با موضوع شایعه‌ها و اخبار جعلی) منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی (واتس‌اپ و تلگرام) در سال 1400 در ایران است. بر اساس ...