• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 13, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 13, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و تبیین چارچوب بازاریابی استراتژیک در شرکت‌های جهانیزاد: ابعاد و راهبردها، آمیخته و پیامدها

    (ندگان)پدیدآور
    طالاری, محمدخدایاری سهل آباد, مهسا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در سال‌های اخیر شکل جدیدی از شرکت‌ها با عنوان شرکت‌های جهانی‌زاد شکل گرفته که تأثیر چشمگیری در توسعۀ اقتصادی کشورهای مبدأ داشته است. با‌توجه به ویژگی‌ها و مقتضیات خاص این شرکت‌ها در ورود و بازاریابی در کشورهای مقصد نیاز به ارائۀ چارچوبی ویژه برای بازاریابی استراتژیک شرکت‌های جهانی‌زاد بیش‌ از پیش احساس می‌شود؛ از این رو در پژوهش حاضر برای ارائۀ چارچوبی جامع با انجام دادن مرور سیستماتیک پیشینۀ پژوهش پس از جست‌وجو نظام‌مند در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر علمی، غربال و انتخاب مقاله‌های مناسب ۴۸ مقاله بررسی شد. در این پژوهش کدهای استخراج‌شده از مقاله‌ها با استفاده از روش فراترکیب در ۴ مقولۀ اصلی، ۹ مقولۀ فرعی و ۲۲ شاخص طبقه‌بندی شد که عناصر اصلی چارچوب بازاریابی شرکت‌های جهانی‌زاد را تشکیل داد. سرانجام، یافته‌ها نشان داد که چارچوب بازاریابی شرکت‌های جهانی‌زاد از چهار مقولۀ اصلی، ابعاد (مشتری‌محوری و قابلیت محوری)، راهبردها (شبکه‌محور، سازمان‌محور و بازارمحور)، آمیختۀ بازاریابی جهانی‌زاد (3P3C) و پیامدها (راهبردی، تاکتیکی) تشکیل ‌شده است. با‌توجه به رقابت فزآینده در گسترۀ جهانی، استفاده از چارچوب بازاریابی استراتژیک به کارآفرینان برای ایجاد و بازاریابی شرکت‌های جهانی‌زاد کمک شایانی خواهد کرد. همچنین، مدیران سازمان‌ها و کسب‌وکارها برای افزایش رقابت‌پذیری و سهم بازار، حضور در بازارهای جهانی و بهبود عملکردشان می‌توانند توجه بیشتری به بازاریابی جهان‌زاد داشته باشند.
    کلید واژگان
    بازاریابی استراتژیک
    بازاریابی بین‌الملل
    شرکت‌های جهان‌زاد
    بازاریابی جهان‌زاد
    فراترکیب
    بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2024-02-20
    1402-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم ، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2023.136894.2867
    https://nmrj.ui.ac.ir/article_27973.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1087241

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیک 

      سیدجوادین, سیدرضا؛ مقیمی, سیدمحمد؛ سیدامیری, نادر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)
      کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، ویژگی‌هایی دارند که آنها را از کسب‌وکارهای بزرگ مجزا می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها مربوط به بازاریابی است؛ به‌طوری­که مهارت اندک بازاریابی در کسب‌وکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایین‌تر عملکرد، ریسک‌های ...

    • نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در تصمیم خرید مصرف کنندگان بازار در حال اشباع شرکت های موادغذایی 

      اسماعیل پور, رضا؛ دوستار, محمد؛ سلطانی, شیما (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-12-22)
      از تکنیک‎های مؤثر در عصر حاضر و در بازارهای درحال اشباع، با توجه به اهداف بازاریابی ارزش‌محور، توسعة مفهوم مسئولیت‎ اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت‎ اجتماعی شرکت بر نحوة ...

    • بررسی پذیرش تبلیغ دین در جامعه مذهبی با ابزار بازاریابی 

      رضائی, حامد (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2020-03-20)
      یکی از عرصه‌هایی که بازاریابی در آن ورود کرده است، عرصه تبلیغات دینی است. دانشمندان مسیحی با محوریت کلیسا، تلاش کرده‌اند تا به‌منظور رشد و توسعه جامعه مخاطبین خود، از ابزار بازاریابی و مفاهیم آن استفاده کنند. بااین‌حال ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب