مرور دوره 12, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
- 
ارزیابی ساختار و محتوای کتاب آموزش زبان فارسی در ترکیه براساس چارچوب ارزیابی «کِم» (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)دستور زبان علمی است که به بررسی قواعد و نظم حاکم بر روابط همنشینی و جانشینی کلمات در یک زبان میپردازد. یکی از فواید نگارش دستور زبان، کمک به یادگیری یک زبان به غیرگویشوران آن است. در خصوص آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان ...
 
- 
استفاده از سرنخ های واژگانی و تصریفی در تشخیص زمان جمله بر پایة نظریه پردازش درون داد: مقایسة فارسی آموزان عربی زبان سطوح مبتدی و پیشرفته (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)با توجه به نقش و اهمیت تشخیص زمان دستوری در فراگیری زبان و نبود پژوهشهای مرتبط در خصوص فراگیری زبان فارسی، هدف از پژوهش حاضر، بررسی نوع سرنخهای بهکار رفته، جهت تشخیص زمان دستوری و همچنین رابطة بین درک زمان جملههای فارسی ...
 
- 
بررسی پیکره بنیاد خطاهای نگارشی فارسی آموزان عرب زبان سطح پیشرفته در چارچوب دستور خطّ فارسی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)در دهه های اخیر با خیل سفر غیرفارسیزبانان به ایران و آشنایی هرچه بیشتر آنها با فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی روبه رو هستیم. در این میان، آمار دانشجویان عرب زبان مشغول به تحصیل در دانشگاه های ایران نیز قابلتوجه است. لذا در ...
 
- 
تأثیرنظام نوشتاری و خط فارسی بر آموزش زبان فارسی به زبانآموزان عرب (علل خطاهای املایی و رسمالخطی فارسیآموزان عربزبان) (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)بررسی و تحلیل خطاهای نوشتاری فارسیآموزان، میتواند به شناخت مشکلات و کاستیهای خط فارسی کمک کند. با بهرهگیری از این ابزار، میتوان به مشکلات زبانآموزان عرب در فراگیری واژهها، آواها، تلفظ و تأثیر آنها در املا و رسمالخط ...
 
- 
تحلیل مقایسه ای همبستگی بین خودکارآمدی تحصیلی و ذهنیت های زبانی در فارسی آموزان خارجی و انگلیسیآموزان بزرگسال (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)پژوهش حاضر به بررسی رابطة باورهای ثابت، رشدی و مؤلفههای خودکارآمدی تحصیلی در انگلیسیآموزان و فارسیآموزان بزرگسال میپردازد. این پژوهش، پیمایشی و کاربردی، به روش میدانی انجام شد. شرکتکنندگان (742 نفر) به دو پرسشنامة ...
 
- 
تحلیل کتابهای درسی آموزش نوین زبان فارسی با استفاده از چارچوب گفتمان انتقادی ونلیوون (2008) (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)کتاب درسی نقش مهمی در آموزش دارد و به عملکرد بهتر معلمان و زبانآموزان کمک میکند. برای انتخاب کتاب درسی باید با نگاهی منتقدانه به تحلیل پرداخت. اینگونه تحلیلها، نقاط ضعف و قوت آن را بهتر مشخص میکنند و درنتیجه از اهمیت ...
 
- 
سخن سردبیر (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)آدمی مخفی است در زیر زبان این زبان پردهست بر درگاه جان بر صاحبان اندیشه و قلم وپژوهشگران عرصه زبان پر واضح است که اگر ابزار ورسانهای چون زبان نبود، چه تکیهگاهی برای اندیشه مییافتیم ...
 
- 
شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیتبخشی واژه آموزی در کتاب های درسی فارسی (نمونه موردی سه پایۀ دورۀ اول ابتدایی) (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)هدف از پژوهش حاضر، شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیتبخشی واژهآموزی در کتابهای درسی فارسی است. روش این پژوهش شامل دو بخش فیشبرداری از متون آموزشی و مقایسهی فهرستهای واژگانی میباشد که به طور خاص، از روشها و شیوههای ...
 
- 
شناسنامه علمی فارسی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)
 
- 
شناسنامه علمی لاتین (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)
 
- 
پویش و اولویتبندی عوامل فناورانه، فرهنگی - اجتماعی، اقتصادی و سیاستگذارانه مؤثر بر آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان در افق 1414 (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2023-09-23)امروزه، عوامل و روندهای کلان فناورانه، فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به شدت دانشگاهها، مدارس و مراکز آموزشی را تحت تأثیر قرار دادهاند و موفقیت برنامههای آموزشی در عرصههای مختلف، مستلزم شناسایی و ملحوظ داشتن این ...
 



