مرور دوره 14, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار

  • دوگانه اعتراض سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران 

    خواجه سروی, غلامرضا؛ حسینی, سید جواد (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)
    اکنون اعتراض سیاسی یک مسئله برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. این پدیده سیاسی - اجتماعی در ابعاد مختلف ثبات سیاسی را به چالش کشیده است. جامعه ایران از یک سو در سطوح مختلف و متعدد درگیر روندی اعتراضی می‌باشد و از سوی ...

  • سیاست خارجی دولت انگلستان در قبال بیداری اسلامی: مطالعه موردی مصر 

    حسینی, حسین؛ نوری ساری, حجت اله (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)
    وقوع بیداری اسلامی در مصر و سقوط رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک ـ‌شریک راهبردی بریتانیا و آمریکا‌ـ موجب شد تا ترتیبات سیاسی‌-‌امنیتی منطقه شمال آفریقا دست‌خوش دگرگونی و تحول شود. سرنگونی مبارک و به قدرت رسیدن جریان­ اسلام­گرای ...

  • عدالت و سیاست‌گذاری تنوع قومی در جمهوری اسلامی ایران؛ جایگاه و دلالت‌ها 

    درخشه, جلال؛ هوشنگی, حمید (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)
    تنوع قومی در هر کشوری نیازمند سیاست‌گذاری متناسب با مبانی نظام سیاسی و وضعیت تنوع در آن کشور است و ایران از جمله کشورهای دارای تنوع قومی محسوب می‌‌شود. عدالت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک گفتمان اساسی و عامل مشروعیت‌بخش ...

  • «رأی فرهنگی» و گذر از شکاف‌های طبقاتی و سنتی: مطالعه موردی انتخابات 2017 فرانسه 

    ایوبی, حجت‌الله (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)
    پارادایم‌های رفتار رأی‌دهی تا دهه‌های اخیر در پی نشان‌‌‌‌‌‌‌‌دادن نسبت بین متغیرهای اجتماعی و اقتصادی و رأی بودند. نظریه‌های اقتصادی و پاردایم‌های عقلانی اگرچه رأی را نتیجه محاسبه و کنش عقلانی می‌دانند ولی همچنان بر اهمیت ...

  • بررسی تطبیقی الگوی عدالت از منظر شهید مرتضی مطهری و مایکل والزر 

    مجیدی, حسن؛ امیدی, مهدی (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)
    پژوهش حاضر، به دنبال بررسی تطبیقی الگوی عدالت بین دو جریان فکری نوصدرایی و جماعت‌گرایی با تمرکز بر آرای شهید مرتضی مطهری و مایکل والزر است. برای دستیابی به الگوی عدالت از دیدگاه این دو متفکر، سه معرفت «فلسفی»(شامل معرفت‌شناسی، ...

  • الگوی رفتار رأی‌دهی مردم در انتخابات جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رویکرد بازاریابی سیاسی 

    یوسفی رامندی, رسول (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)
    از مهم‌ترین وظایف مدیران بازاریابی کشف نیازها، تجزیه و تحلیل رفتار خرید مشتریان و همچنین اولویت‌بندی مؤلفه‌های مؤثر بر آن است که نتیجه آن، شناسایی سلیقه بازار و ارائه کالا یا خدمات متناسب با آن خواهد بود. در بازار ...