مرور دوره 14, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
دوگانه اعتراض سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران
(دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)اکنون اعتراض سیاسی یک مسئله برای جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود. این پدیده سیاسی - اجتماعی در ابعاد مختلف ثبات سیاسی را به چالش کشیده است. جامعه ایران از یک سو در سطوح مختلف و متعدد درگیر روندی اعتراضی میباشد و از سوی ...
-
سیاست خارجی دولت انگلستان در قبال بیداری اسلامی: مطالعه موردی مصر
(دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)وقوع بیداری اسلامی در مصر و سقوط رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک ـشریک راهبردی بریتانیا و آمریکاـ موجب شد تا ترتیبات سیاسی-امنیتی منطقه شمال آفریقا دستخوش دگرگونی و تحول شود. سرنگونی مبارک و به قدرت رسیدن جریان اسلامگرای ...
-
عدالت و سیاستگذاری تنوع قومی در جمهوری اسلامی ایران؛ جایگاه و دلالتها
(دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)تنوع قومی در هر کشوری نیازمند سیاستگذاری متناسب با مبانی نظام سیاسی و وضعیت تنوع در آن کشور است و ایران از جمله کشورهای دارای تنوع قومی محسوب میشود. عدالت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک گفتمان اساسی و عامل مشروعیتبخش ...
-
«رأی فرهنگی» و گذر از شکافهای طبقاتی و سنتی: مطالعه موردی انتخابات 2017 فرانسه
(دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)پارادایمهای رفتار رأیدهی تا دهههای اخیر در پی نشاندادن نسبت بین متغیرهای اجتماعی و اقتصادی و رأی بودند. نظریههای اقتصادی و پاردایمهای عقلانی اگرچه رأی را نتیجه محاسبه و کنش عقلانی میدانند ولی همچنان بر اهمیت ...
-
بررسی تطبیقی الگوی عدالت از منظر شهید مرتضی مطهری و مایکل والزر
(دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)پژوهش حاضر، به دنبال بررسی تطبیقی الگوی عدالت بین دو جریان فکری نوصدرایی و جماعتگرایی با تمرکز بر آرای شهید مرتضی مطهری و مایکل والزر است. برای دستیابی به الگوی عدالت از دیدگاه این دو متفکر، سه معرفت «فلسفی»(شامل معرفتشناسی، ...
-
الگوی رفتار رأیدهی مردم در انتخابات جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رویکرد بازاریابی سیاسی
(دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2019-02-20)از مهمترین وظایف مدیران بازاریابی کشف نیازها، تجزیه و تحلیل رفتار خرید مشتریان و همچنین اولویتبندی مؤلفههای مؤثر بر آن است که نتیجه آن، شناسایی سلیقه بازار و ارائه کالا یا خدمات متناسب با آن خواهد بود. در بازار ...



