واکاوی سوگیری اعتماد به نفس بیشازاندازه در رفتار بازاریابی کارآفرینانه
(ندگان)پدیدآور
نوری, پوریاایمانی پور, نرگسطالبی, کامبیززالی, محمد رضانوع مدرک
Textمقالات پژوهشی- کیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کارآفرینان در بسیاری از تصمیمات خود در برابر سوگیریهای تصمیمگیری، از جمله اعتماد بهنفس بیش از اندازه آسیبپذیرند. اعتماد بهنفس بیش از اندازه پیامدهای مهمی در تصمیمات مختلف کارآفرینان دارد. همچنین، رفتار بازاریابی کارآفرینانه یکی از مهمترین ویژگیهای کارآفرینان بهویژه در کسبوکارهای کوچک است. این پژوهش با هدف واکاوی اعتماد بهنفس بیشاز اندازه در رفتار بازاریابی کارآفرینانه انجام شد. براساس یافتههای این پژوهش که بر حسب هدف کاربردی بوده و برحسب گردآوری اطلاعات کیفی- دادهبنیاد نظاممند که دادههای آن از مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 18 کارآفرین نوپای دانشبنیان فناوری نانو و زیستفناوری واقع در استان تهران گردآوری و تحلیل شد. منابع بنگاه، اهداف بنگاه، تلاطم محیطی، ناملایمات محیطی، خوشبینی و خودباوری بهعنوان مهمترین عوامل شکلدهندۀ اعتماد بهنفس بیشاز اندازه، تصمیمات مربوط به بازار و تصمیمات مربوط به محصول بهعنوان مهمترین راهبردهای ناشی از اثرات آن و درنهایت سود و زیان بهعنوان مهمترین پیامدهای اعتماد بهنفس بیشاز اندازه در رفتار بازاریابی کارآفرینانه شناسایی شدند.
کلید واژگان
اعتمادبهنفس بیشاز اندازهرفتار بازاریابی کارآفرینانه
نظریۀ داده بنیاد
استان تهران
تصمیم گیری کارآفرینانه
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای کارآفرینی دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهراندانشیار دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهران
استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران




