• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    جایگاه باورهای مذهبی- اسلامی کارآفرینان در بازاریابی کارآفرینانه‌ی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

    (ندگان)پدیدآور
    خداداد حسینی, سید حمیدکلابی, امیرمحمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    314.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش شناسایی و تبیین آمیخته‌ی بازاریابی کارآفرینانه از منظر اعتقادات مذهبی-اسلامی کارآفرینان برتر در کسب‌وکارهای کوچک‌ومتوسط ایران می‌باشد. به‌منظور دست‌یابی به این هدف چارچوب پژوهشی آمیخته‌ی اکتشافی انتخاب شده است. نمونه‌ی آماری مرحله‌ی کیفی 10 نفر از کارآفرینان برتر معرفی شده توسط وزارت کار و امور اجتماعی ایران در سال 1388-1389و نمونه‌ی مرحله‌ی کمّی 44 نفر از کارآفرینان برتر 4 سال متوالی می‌باشند. ابزار گردآوری داده‌ها در مرحله‌ی کیفی مصاحبه موردی و در کمّی پرسش‌نامه است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های کیفی روش تحلیل محتوا به‌کار گرفته شده و داده‌های کمّی با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی و استنباطی؛ آزمونt تک نمونه‌ای، رگرسیون هم‌زمان و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شده‌اند. نتایج این بررسی بیان‌گر آن است که آمیخته‌ی بازاریابی کارآفرینانه با محوریت اعتقادات مذهبی- اسلامی کارآفرینان دربردارنده‌ی هفت عنصر می‌باشد که به ترتیب رتبه‌بندی عبارتند از: تولید محصول، قیمت‌گذاری، توزیع محصول، ترفیع و ترویج محصول، رویارویی با مشتری، رویارویی با رقبا، و فروش محصولات.
    کلید واژگان
    کارآفرینان
    آمیخته‌ی بازاریابی کارآفرینانه
    اعتقادات مذهبی- اسلامی
    بازاریابی کارآفرینانه

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2013-01-20
    1391-11-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
    دانشجوی دکتری مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2013.36241
    https://jed.ut.ac.ir/article_36241.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463479

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب