مرور دوره 5, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار

  • بررسی رابطه‌ی ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه با صفات اخلاقی اسلامی (مطالعه موردی: دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم) 

    خنیفر, حسین؛ حسینی‌فرد, سیدمجتبی؛ دهقان اشکذری, محمدجواد؛ چزانی شراهی, اسماعیل (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-01-20)
    یکی از مسائل مهم و اساسی در مباحث اسلامی، موضوع اخلاق و اخلاقیات است که در زمانه‌ی ما نیز از پرچالش‌ترین مباحث مدیریتی، در این حوزه می‌باشد. از طرف دیگر، بخشی از پژوهش‌هایی که به‌تازگی در زمینه‌ی کارآفرینی انجام شده به ...

  • تحلیل نظری مقایسه‌ای کسب‌و‌کار کارآفرینانه و غیرکارآفرینانه در اقتصاداسلامی 

    طیبی, سیدکمیل؛ خانی¬زاده امیری, مجتبی؛ معینی, شهرام (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-01-20)
    کارآفرینی به‌عنوان شیوه‌ی شناسایی فرصت‌های جدید، تخصیص منابع مورد نیاز برای تعقیب آن فرصت‌ها با پذیرش نااطمینانی و ایجاد یک سازمان برای اداره‌ی آن منابع شناخته می‌شود. این مقاله با بازکاوی رویکرد آموزه‌های دینی در اقتصاد ...

  • تبیین رفتار کارآفرینانه در پرتو مفهوم شاکله‌ی دینی 

    حجازی, سیدرضا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-01-20)
    در این مقاله مفهوم کارآفرینی ارزشی و رفتار کارآفرینانه از منظر دین اسلام و مهم‌ترین عامل اثرگذار بر این رفتار که از منظر دین شاکله نام دارد (که از آیه‌ی 84 سوره‌ی مبارکه‌ی اسراء اخذ شده)، تشریح شده و نقش شاکله بر رفتار ...

  • کارآفرینی از منظر ادیان توحیدی با تأکید بر نظام اقتصادی اسلام 

    سبحانی, حسن؛ احقاقی, میثم؛ نادری, اسماعیل (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-01-20)
    کارآفرینی به‌عنوان موتور رشد و توسعه‌ی سازمان‌ها و جوامع شناخته می‌شود، در واقع فرایند تأسیس یک شغل بر مبنای یک فکر و ایده‌ی نو و راهبردی می‌باشد. در این مقاله ضمن بررسی مقوله‌ی کارآفرینی و اهمیتی که برای وضعیت کنونی اقتصاد ...

  • رابطه‌ی باورهای مذهبی و تمایل به کارآفرینی (مطالعه‌ی موردی: دانشجویان دانشکده‌های کارآفرینی و کشاورزی) 

    اکبری, مرتضی؛ شکیبا, حجت؛ زهتابی, منا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-01-20)
    امروزه مذهب نقش مهمی در اجتماع ایفا می‌کند و عامل مهمی در زندگی مردم به‌ویژه کشورهای اسلامی می‌باشد. با توجه به این موضوع هدف این پژوهش تحلیل رابطه‌ی باورهای مذهبی و تمایل به کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه تهران بود که ...

  • بررسی رابطه‌ی دینداری با موفقیت کارآفرینان ایرانی 

    خدایاری‌فرد, محمد؛ احمدپور داریانی, محمود؛ هدهدی, بهزاد؛ مؤمنی, لیلا (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-01-20)
    دین اسلام به‌طور مستقیم به موضوع کسب‌وکار اشاره کرده و آن‌را به‌عنوان یکی از بالاترین ارزش‌ها در زندگی قلمداد می‌کند. این پژوهش نیز با هدف بررسی رابطه‌ی دینداری با موفقیت کارآفرینان ایرانی انجام شده است و برای انجام آن از ...

  • برنامه‌ریزی راهبردی در کارآفرینی مذهبی (مطالعه موردی: نهاد پدران آسمانی) 

    آراستی, زهرا؛ غفوریان, فاطمه‌السادات؛ کاویانی, محمد (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2013-01-20)
    کارآفرینی مذهبی نوعی از کارآفرینی اجتماعی است که به صورت تلاشی به‌منظور تبلور ارزش‌های حاکم بر جامعه منبعث از باورهای دینی در فعالیت‌های کارآفرینی دیده می‌شود. ضرورت به‌کارگیری برنامه‌ی راهبردی در این نوع سازمان‌ها با توجه ...