ارزیابی شاخص های دانشگاه کارآفرین در دانشگاه مازندران بر اساس روش فازی
(ندگان)پدیدآور
صمدی میارکلائی, حسینآقاجانی, حسنعلیصمدی میارکلائی, حمزهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
دانشگاه کارآفرین مفهومی جذاب و معرف دانشگاه هایی است که فرصتها، رویهها، فرهنگها و محیط های سودمندی را به منظور ترغیب و پذیرش کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان فراهم میآورند. دانشگاه کارآفرین مکانی است که کارآفرینی بخشی از اساس نهادی آن است. در واقع، ظهور دانشگاه کارآفرین پاسخی به اهمیت روزافزون دانش در نظام ملی و منطقه ای نوآوری و ادراک جدید از دانشگاه است. هدف از پژوهش حاضر ارزیابی شاخصه ای دانشگاه هزاره سوم (دانشگاه کارآفرین) در دانشگاه مازندران از طریق سیستم استنتاج فازی است. روش این پژوهش از نظر نحوه گردآوری دادهها، روش پیمایشی و از نظر مقاصد پژوهش، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق 75 نفر از استادان، متخصصان و مسئولان دانشگاه مازندران بودند، که برای نمونه گیری از روش سرشماری استفاده شد. در تحقیق حاضر، برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه دانشگاه کارآفرین گیب (2012) و به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون فرضیه فازی استفاده شده است. یافته ها نشان داد که ویژگیها و شاخصهای دانشگاه کارآفرین در دانشگاه مازندران مؤلفه های چشم انداز، مأموریت و استراتژی دانشگاه؛ حاکمیت و اداره دانشگاه، ساختار و طرح سازمانی، چندرشته ای و فرارشته ای، قدرت نفوذ و استفاده از منابع متنوع، مدیریت ذینفعان و ارزشهای جامعه، دانشآموختگان، انتقال دانش، مرکز رشد، تأمین مالی مخاطرات در شرکتهای مشتق از دانشگاه، بینالمللی سازی و در نهایت آموزش کارآفرینانه و آموزش سرمایه گذاری در سطح نامناسبی قرار دارند.
کلید واژگان
آموزش عالیدانشگاه کارآفرین
دانشگاه هزاره سوم
کارآفرینی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، قائمشهردانشیار و عضو هیئتعلمی دانشگاه مازندران
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران




