مرور دوره 9, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار

  • شناسایی و دسته‌بندی ذهنیت کارآفرینان درمورد بازاریابی کارآفرینانه با استفاده از روش کیو 

    ملکی مین باش رزگاه, مرتضی؛ شرفی, وحید (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-11-21)
    هدف پژوهش حاضر بررسی ذهنیت‌ها و عقاید کارآفرینان درمورد بازاریابی کارآفرینانه است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است که به‌صورت آمیخته– اکتشافی و با استفاده از روش کیو انجام گرفته است. مشارکت‌کنندگان این پژوهش هشت نفر از ...

  • طراحی الگوی بازاریابی کارآفرینانه در کسب‌وکارهای فرهنگی- هنری 

    طغرایی, محمدتقی؛ رضوانی, مهران؛ مبارکی, محمدحسن (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-11-21)
    پژوهش حاضر با کنکاشی نوپردازانه و ایجاد همگرایی مؤثر در دو حوزة بازاریابی کارآفرینانه و کسب‌وکارهای فرهنگی- هنری، چگونگی و چیستی الگوی بازاریابی کارآفرینانه را در کسب‌وکارهای فرهنگی- هنری تبیین می‌کند و با بهره‌گیری از ...

  • رابطه رهبری تحول گرا و هویت سازمانی با کارآفرینی سازمانی اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز 

    حسنی, محمد؛ بهادری, رقیه؛ کاظم‌زاده بیطالی, مهدی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-11-21)
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین رهبری تحول‌گرا و هویت سازمانی با کارآفرینی سازمانی در بین اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تبریز است که از بین عوامل تأثیرگذار بر کارآفرینی سازمانی، به دو متغیر رهبری تحول‌گرا و هویت سازمانی توجه شده ...

  • طراحی مدل تجاری سازی یافته های پژوهشی دانشگاهی 

    نوروزی, توران؛ دل انگیزان, سهراب؛ رضایی, بیژن (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-11-21)
    بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی بخش دانشگاهی و تجاری‌سازی آن‌ها از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود. هدف این پژوهش طراحی مدلی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی گروه مهندسی برق دانشگاه رازی کرمانشاه بوده است. پژوهش حاضر از نوع ...

  • شناسایی عوامل توسعة کارآفرینی از منظر کارآفرینان ایرانی (مورد مطالعه: تجربة زیستة کارآفرینان در برنامة تلویزیونی پایش) 

    مرادی, شیوا؛ رضایی, بیژن؛ پاپ زن, عبدالحمید (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-11-21)
    این پژوهش کیفی با هدف شناسایی عوامل و موانع توسعة کارآفرینی از منظر کارآفرینان ایرانی صورت گرفته است که به‌لحاظ هدف توسعه‌ای- کاربردی بوده و با روش پدیدارشناسی توصیفی انجام پذیرفته است. در این راستا، برای گردآوری داده‌ها ...

  • تبیین نقش اشتراک دانش بر دوسوتوانی سازمانی: نقش میانجی ظرفیت جذب شرکت (مورد مطالعه: شرکت‌های تولید دارو) 

    وکیلی, یوسف؛ شهریاری, سلطانعلی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-11-21)
    در حال حاضر، تعداد پژوهش‌ها دربارة دوسوتوانی رو به رشد است، اما درک مقدمات هر دو فعالیت تا حدودی روشن نیست. هدف این پژوهش تبیین تأثیر اشتراک دانش بر دوسوتوانی سازمانی (اکتشاف و بهره‌برداری) با توجه به نقش میانجی ظرفیت جذب ...

  • تحلیل رفتار کارآفرینانة کشاورزان در مواجهه با تغییر اقلیم (شواهدی از بخش‌های کامفیروز و کر استان فارس) 

    اکبری, محمد رضا؛ رضوانفر, احمد؛ علم بیگی, امیر (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-11-21)
    بخش کشاورزی به‌دلیل نزدیکی به طبیعت، بیش از هر بخش دیگری از تغییر اقلیم تأثیر می‌پذیرد؛ به عبارت دیگر، آثار تغییر اقلیم در معیشت کشاورزان نمود پیدا می‌کند و کشاورزان در راستای سازگاری با آن، به تحولات کارآفرینانه در معیشت ...

  • تأملی بر مکتب اتریش: پیدایش و تحول آن 

    خدابنده لو, سیما؛ متوسلی, محمود؛ نیکونسبتی, علی؛ رستمیان, علی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2016-11-21)
    مکتب اتریش با انتشار اولین کتاب منگر در سال 1871 بنیان نهاده شد. عوامل گوناگونی از جمله مهاجرت اندیشمندان اتریشی به خارج از اتریش و تأکید بر مکانیسم بازار در مقابل ایدة خروج از بحران از سوی کینز موجب افول مکتب اتریش در دهة ...