شناسایی و دستهبندی ذهنیت کارآفرینان درمورد بازاریابی کارآفرینانه با استفاده از روش کیو
(ندگان)پدیدآور
ملکی مین باش رزگاه, مرتضیشرفی, وحیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی ذهنیتها و عقاید کارآفرینان درمورد بازاریابی کارآفرینانه است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است که بهصورت آمیخته– اکتشافی و با استفاده از روش کیو انجام گرفته است. مشارکتکنندگان این پژوهش هشت نفر از کارآفرینان برتر شهر سمنان بودند که با موضوع تحقیق ارتباط مستقیم داشتند. فضای گفتمان پژوهش حاضر از منابع گوناگونی جمعآوری شد و پس از ارزیابی و جمعبندی فضای گفتمان، از میان 96 عبارت کیو، درنهایت 43 عبارت بهعنوان نمونه عبارات کیو، پس از نظرسنجی از خبرگان انتخاب شد. بعد از جمعآوری اطلاعات حاصل از مرتبسازی کیو، این اطلاعات با روش تحلیل عاملی کیو تحلیل شد. تحلیل توزیع نشان داد میتوان دو الگوی ذهنی متمایز را میان مشارکتکنندگان تحقیق درمورد بازاریابی کارآفرینانه شناسایی کرد که درمجموع 491/67 درصد از واریانس کل را تبیین کردند. این دو الگوی ذهنی بهترتیب «قابلیتهای بازاریابی» و «ارتباطات» نامگذاری شدند. اهمیت و اولویتبندی عوامل شناساییشده براساس الگوهای ذهنی صورت گرفت و درنهایت راهکارهایی برای استفاده از این عوامل پیشنهاد شد تا در موفقیت شرکتهای کارآفرین مؤثر واقع شود.
کلید واژگان
ارتباطاتبازاریابی کارآفرینانه
روش کیو
قابلیتهای بازاریابی
کارآفرینان
بازار و بازاریابی در کارآفرینی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمناندانشجوی دکتری بازاریابی بینالملل Tدانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان




