طراحی مدل تجاری سازی یافته های پژوهشی دانشگاهی
(ندگان)پدیدآور
نوروزی, توراندل انگیزان, سهرابرضایی, بیژننوع مدرک
Textمقالات پژوهشی- کیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بهرهگیری از یافتههای پژوهشی بخش دانشگاهی و تجاریسازی آنها از اولویتهای مهم محسوب میشود. هدف این پژوهش طراحی مدلی برای تجاریسازی یافتههای پژوهشی گروه مهندسی برق دانشگاه رازی کرمانشاه بوده است. پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای بنیادی است که با استفاده از رویکرد نظریة دادهبنیاد انجام گرفته است. میدان پژوهش اعضای هیئتعلمی گروه مهندسی برق دانشگاه رازی کرمانشاه و متخصصان در حوزة تجاریسازی بودهاند. در این راستا، از رویکرد نمونهگیری نظری استفاده شد. شمار مشارکتکنندگان در پژوهش با استفاده از شاخص اشباع نظری به 21 نفر رسید. دادهها به روش مصاحبة عمیق گردآوری شد. نتایج پژوهش نشاندهندة 32 مقولة اصلی است که بهصورت مدل پارادایمی ترسیم شده است. در هستة مدل پارادایمی، ایدهپردازی قرار دارد. مؤلفههای اصلی تجاریسازی یافتههای پژوهشی از نظر مشارکتکنندگان شامل ارزیابی فنی- اقتصادی طرح، شبکهسازی و پویایی حلقههای ارتباطی میشود. طراحی مجدد فرایندها و سازوکارهای اعتمادسازی نیز در مرتبة بعدی قرار میگیرند.
کلید واژگان
تجاریسازی یافتههای پژوهشیتوسعة فناوری
دانشگاه رازی کرمانشاه
نظریة دادهبنیاد
تجاری سازی
کارآفرینی دانشگاهی/ دانشگاه کارآفرین
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشکدة علوم اجتماعی، دانشگاه رازی کرمانشاهاستادیار گروه علوم اقتصادی دانشگاه رازی کرمانشاه
استادیار گروه مدیریت کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه




