• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    هنجاریابی ابزار ارزیابی عملکرد رفتار حمله‏ای بازیکنان مدارس فوتبال با رویکرد تدریس بازی‏ محور

    (ندگان)پدیدآور
    ملکی, محمداله ویسی, فرهادغلامی, امین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.457 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش هنجارسازی ابزار ارزیابی عملکرد بازی (G-PET) در مدارس فوتبال بود.جامعه آماری شامل بازیکنان مدارس فوتبال شهر سنندج بود.48 بازیکن باتجربه و کم‏تجربه مدارس فوتبال در رده‏های سنی نونهالان،نوجوانان و جوانان (همه گروه‏ها شامل 8 نفر باتجربه و 8 نفر کم‏تجربه) یک بازی فوتبال 3×3 با یک دروازه‏بان در زمین کوچک با ابعاد 25×35 متر انجام دادند. بازی‏ها توسط یک دوربین دیجیتال و در ارتفاع 5 متری از زمین بازی فیلم‏برداری، سپس با کمک G-PET کدگذاری شدند. پس از مشورت با 6 متخصص و مربی تربیت‏بدنی جهت حذف و اصلاح برخی توصیفات رفتاری، نسبت روایی محتوایی (CVI) این ابزار در رفتارهای حمله‏ای بازیکنان با توپ و بدون توپ 0.99 شد.برای بررسی پایایی درون مشاهده‏گر، فیلم یکی از بازی‏های مذکور به صورت تصادفی انتخاب شدهو مشاهدات دو مشاهده‏گر از آن فیلم به فاصله زمانی 2 هفته‏ای، بررسی گردید.نتایج مربوط به رفتارهای مناسب تاکتیکی شامل حفظ مالکیت توپ، حمله به دروازه حریف و گل زدن با یکدیگر همبستگی مثبت داشتند. جهت ارزیابی پایایی بین مشاهده‏گر نیز کدگذاری‏های دو مشاهده‏گر تمرین‏کرده از فیلم مذکور، با یکدیگر مقایسه شدند. نتایجANOVA یک‏راههمشاهده گرهانشان داد که در هیچ یک از متغیرهای تاکتیکی و تکنیکی تفاوت معنا‏داری وجود ندارد. ابزار مشاهده‏ای G-PETبا توصیف دقیق رفتارهای حمله‏ای فوتبال، به مربیان و معلمین ورزش کمک می‏کند که عملکرد رفتار حمله‏ای فراگیرندگان فوتبال در شرایط با و بدون توپ را مطابق با وضعیت تاکتیکی در آن لحظه، ارزیابی نمایند.
    کلید واژگان
    هنجاریابی
    عملکرد حمله‏ای
    مدارس فوتبال
    بازی‏محور

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه تربیت بدنی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کردستان
    گروه تربیت بدنی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کردستان
    پژوهشگر پژوهشگاه علوم ورزشی

    شاپا
    2476-5686
    URI
    http://trj.uok.ac.ir/article_60852.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442455

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب