نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorملکی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorاله ویسی, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorغلامی, امینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:01:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:01:28Z
dc.date.available1399-07-30T22:01:26Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:01:28Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-11en_US
dc.date.submitted1396-04-20fa_IR
dc.identifier.citationملکی, محمد, اله ویسی, فرهاد, غلامی, امین. (1397). هنجاریابی ابزار ارزیابی عملکرد رفتار حمله‏ای بازیکنان مدارس فوتبال با رویکرد تدریس بازی‏ محور. تدریس پژوهی, 6(2), 95-113.fa_IR
dc.identifier.issn2476-5686
dc.identifier.urihttp://trj.uok.ac.ir/article_60852.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442455
dc.description.abstractهدف این پژوهش هنجارسازی ابزار ارزیابی عملکرد بازی (G-PET) در مدارس فوتبال بود.جامعه آماری شامل بازیکنان مدارس فوتبال شهر سنندج بود.48 بازیکن باتجربه و کم‏تجربه مدارس فوتبال در رده‏های سنی نونهالان،نوجوانان و جوانان (همه گروه‏ها شامل 8 نفر باتجربه و 8 نفر کم‏تجربه) یک بازی فوتبال 3×3 با یک دروازه‏بان در زمین کوچک با ابعاد 25×35 متر انجام دادند. بازی‏ها توسط یک دوربین دیجیتال و در ارتفاع 5 متری از زمین بازی فیلم‏برداری، سپس با کمک G-PET کدگذاری شدند. پس از مشورت با 6 متخصص و مربی تربیت‏بدنی جهت حذف و اصلاح برخی توصیفات رفتاری، نسبت روایی محتوایی (CVI) این ابزار در رفتارهای حمله‏ای بازیکنان با توپ و بدون توپ 0.99 شد.برای بررسی پایایی درون مشاهده‏گر، فیلم یکی از بازی‏های مذکور به صورت تصادفی انتخاب شدهو مشاهدات دو مشاهده‏گر از آن فیلم به فاصله زمانی 2 هفته‏ای، بررسی گردید.نتایج مربوط به رفتارهای مناسب تاکتیکی شامل حفظ مالکیت توپ، حمله به دروازه حریف و گل زدن با یکدیگر همبستگی مثبت داشتند. جهت ارزیابی پایایی بین مشاهده‏گر نیز کدگذاری‏های دو مشاهده‏گر تمرین‏کرده از فیلم مذکور، با یکدیگر مقایسه شدند. نتایجANOVA یک‏راههمشاهده گرهانشان داد که در هیچ یک از متغیرهای تاکتیکی و تکنیکی تفاوت معنا‏داری وجود ندارد. ابزار مشاهده‏ای G-PETبا توصیف دقیق رفتارهای حمله‏ای فوتبال، به مربیان و معلمین ورزش کمک می‏کند که عملکرد رفتار حمله‏ای فراگیرندگان فوتبال در شرایط با و بدون توپ را مطابق با وضعیت تاکتیکی در آن لحظه، ارزیابی نمایند.fa_IR
dc.format.extent1492
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofتدریس پژوهیfa_IR
dc.subjectهنجاریابیfa_IR
dc.subjectعملکرد حمله‏ایfa_IR
dc.subjectمدارس فوتبالfa_IR
dc.subjectبازی‏محورfa_IR
dc.titleهنجاریابی ابزار ارزیابی عملکرد رفتار حمله‏ای بازیکنان مدارس فوتبال با رویکرد تدریس بازی‏ محورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه تربیت بدنی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کردستانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تربیت بدنی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کردستانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگر پژوهشگاه علوم ورزشیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage95
dc.citation.epage113


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد