تدریس پژوهی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
تبیین چالشها و فرصتهای هوش مصنوعی در آموزش عالی از دیدگاه اساتید و دانشجویان
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)هدف: این پژوهش به تبیین چالشها و فرصتهای هوش مصنوعی در آموزش عالی از دیدگاه اساتید و دانشجویان میپردازد. روش تحقیق: این پژوهش با استفاده از روش کیفی و پارادایم تفسیرگرایی انجام شد. برای بررسی تجارب زیسته اساتید و دانشجویان ...
-
اثربخشی آموزش به روش مونته سوری و روش چند حسی فرنالد بر حافظه دیداری و حساسیت شنیداری در اختلال دیس گرافیا
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)هدف: این پژوهش با هدف مقایسه اثربخشی آموزش به روش مونته سوری و روش چند حسی فرنالد بر حافظه دیداری و حساسیت شنیداری اختلال دیس گرافیا در دانشآموزان اول ابتدایی شهرستان تبریز انجام گرفت. روش: پژوهش حاضر به شیوه نیمهآزمایشی ...
-
مطالعه پدیدارشناسانه دیدگاه معلمان از چالشهای حاکم بر آموزش مجازی و راهکارها
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)هدف: استفاده از آموزش مجازی در تدریس طیف وسیعی از فرصت های آموزشی جدید را فراهم کرده است. اما ترکیب خطرات اخلاقی و قانونی مرتبط با دسترسی و تبادل اطلاعات در قالب مسائل اخلاقی در فضای دیجیتال این نوع آموزش را به چالش کشیده ...
-
مدلیابی عوامل اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی موثر بر بلوغ زودرس دانشآموزان ابتدایی:ارایه برنامه های آموزشی
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)هدف پژوهش حاضر مدلیابی عوامل اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی موثر بر بلوغ زودرس دانشآموزان ابتدایی بود که به روش پژوهش آمیخته اکتشافی انجام شدهاست. جامعه آماری پژوهش حاضر را در مرحله اول را گروهی از معلمان ابتدایی شهر اردبیل ...
-
مطالعه پدیدار شناختی ادراکات و تجارب زیسته نومعلمان ابتدایی از سال اول تدریس
(دانشگاه کردستان, 2024-09-22)هدف: پژوهش حاضر باهدف واکاوی عمیق تجارب زیسته نومعلمان ابتدائی از سال اول تدریس با رویکرد کیفی به روش پدیدارشناسی انجام شد.روش: از گروه هدف، معلمان ابتدایی با یک سال سابقه تدریس شهر یزد، در سال تحصیلی 99-1398، با روش ...
-
تحلیل انتقادی مقالههای حوزهی «تحلیل محتوای کتابهای علومتجربی دورهی ابتدایی» با تأکید بر شیوههای آموزش و تدریس
(دانشگاه کردستان, 2024-09-22)هدف پژوهش حاضر، تحلیل مقالههای فارسی در زمینهی «تحلیل محتوای علومتجربی دورهی ابتدایی» با تأکید بر حوزهی آموزش و تدریس میباشد. روشهای پژوهش، اسنادی-کتابخانهای و تحلیل محتوای توصیفی از نوع متن نوشتاری، میباشد. ...
-
اثربخشی روش تدریس زیست شناسی مبتنی بر نظریه یادگیری عمیق فولن بر یادگیری دانش آموزان دختر شهر شیراز
(دانشگاه کردستان, 2025-04-21)زیستشناسی یکی از مهمترین علوم در جهان امروز است که نقش راهبردی و مهمی در آینده و حل مشکلات جهان ایفا کند. بررسی روشهای نوین تدریس زیستشناسی در سالهای اخیر نشان داده که لازم است با استفاده از روشهای نوین و با تأکیر بر یادگیری ...
-
شناسایی چالشهای آموزش گردشگری از نگاه ذینفعان (مطالعه موردی: استان کردستان)
(دانشگاه کردستان, 2025-04-21)منابع انسانی، مهمترین دارایی صنعت گردشگری و برای موفقیت آن حیاتی هستند. یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت ایران در زمینه گردشگری با وجود منابع و پتانسیلهای متعدد را میتوان ضعف آموزش و به تبع آن نیروی انسانی دانست. بر این اساس ...
-
نقش مدیریت دانش فردی(PKM) در یادگیری غیر رسمی محیط کار (IWL) با میانجیگری تیم پذیری: مطالعه موردی هنرستان های فنی
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)هدف و زمینه: برنامه درسی و یادگیری رسمی و غیر رسمی محیط نقش بسیار مهمی در زمینه توسعه معلمان و به تبع سازمان های آموزشی دارد. هدف این پژوهش مطالعه نقش مدیریت دانش فردی در یادگیری غیر رسمی محیط کار در بین هنرآموزان هنرستان ...
-
طراحی الگوی آموزشهای مهارتی در دانشگاههای دولتی (مورد مطالعه: دانشگاههای ارومیه و کردستان)
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)هدف: هدف اصلی در این پژوهش، طراحی الگوی آموزشهای مهارتی در دانشگاههای دولتی ایران بود. روششناسی پژوهش: رویکرد این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی و بر اساس نظریه دادهبنیاد بود و برای تحلیل آن از نرمافزار MAXQDA و روش ...
-
ساخت و اعتباربخشی انگاره نابرابری آموزشی در آزمونهای سرنوشتساز: مطالعه موردی آزمونهای بسندگی زبان دکتری
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)برابری، یک ساخت نظری پیچیده است که مورد توجه مکاتب آموزشی گوناگون بوده است و جنبههای مختلف آموزش را از این حیث مورد بررسی قرار دادهاند. با این حال، موضوع بعد ارزشیابی در آموزش علیرغم ظرفیتهای نظری فراوان و تأثیر زیادی ...
-
مدلیابی عوامل اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی موثر بر بلوغ زودرس دانشآموزان ابتدایی:ارایه برنامه های آموزشی
(دانشگاه کردستان, 2024-09-22)هدف پژوهش حاضر مدلیابی عوامل اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی موثر بر بلوغ زودرس دانشآموزان ابتدایی بود که به روش پژوهش آمیخته اکتشافی انجام شدهاست. جامعه آماری پژوهش حاضر را در مرحله اول را گروهی از معلمان ابتدایی شهر اردبیل ...
-
مطالعه ای کیفی برای بررسی ادراک معلمان از تدریس برای توسعه پایدار
(دانشگاه کردستان, 2024-09-22)زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ادراک معلمان در رابطه با تدریس برای توسعه پایدار در اداره آموزش و پرورش شهر کرمانشاه انجام شد.روش: مطالعه پیشروی با بهرهگیری از رویکرد کیفی و اتکا بر نظریه داده بنیاد استراوس و کوربین ...
-
اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر مدل علی انگیزش تحصیلی بر اساس حمایت ادراکشده معلم و خوشبینی تحصیلی با نقش واسطهای خودکارامدی تحصیلی بر درگیری تحصیلی دانشآموزان عادی
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)هدف از انجام این تحقیق یافتن رابطه موجود بین خودکارآمدی و ایجاد انگیزش پیشرفت تحصیلی است، بدین معنا که خودکارآمدی باور به این است که من میتوانم و به اعتقادات فرد مبنی بر توانایی انجام تکلیف اشاره دارد و کاربرد آن زمانی ...
-
نگرش آموزشی متفاوت به تحلیل نیازمندیهای زبانی در صنعت بیمه: رویکرد انسانگرایانه
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)هدف این پژوهش بررسی نیازهای زبان انگلیسی فعالان صنعت بیمه برای آموزش زبان تخصصی رشته مدیریت بیمه است. تحلیل نیاز زبانی در آموزش مدیریت بیمه با رویکرد انسانگرایانه انجام شده که رویکردی نو در آموزش است. این مطالعه تکنیکهای ...
-
تجاربی از کلاس درس استاد فقید تعلیم و تربیت دکتر علی شریعتمداری: مؤلفههایی برای تدریس اثر بخش در آموزش عالی
(دانشگاه کردستان, 2024-09-22)چکیدههدف: پژوهش حاضر پدیدار نگاری تجارب شاگردان مرحوم دکتر علی شریعتمداری، جهت تعیین مؤلفههایی برای تدریس اثر بخش در آموزش عالی است، تا بر این اساس و به-کارگیری مؤثر مؤلفههای تدریس اثربخش در آموزش عالی و زمینه ارتقاء و ...
-
تحلیل کیفی تجارب معلمان از چالشها و فرصتهای آموزش زبان مادری در مدارس
(دانشگاه کردستان, 2025-01-20)جامعة ایران متشکل از مجموعهای از اقوام، فرهنگها و زبانهای مختلفی است که هر کدام نیاز به نظام تعلیم و تربیت و الزامات ویژة خود را دارند؛ با این حال نظام آموزش و پرورش مرکزی هنوز موفق نشده است به طور جامع و مانع پاسخگوی ...
-
بررسی اثربخشی روشهای آموزشی مبتنی بر تعامل و فعالیتهای عملی در تدریس در رشتهء حقوق(مطالعه موردی: دانشجویان رشتهء حقوق دانشگاه کردستان)
(دانشگاه کردستان, 2024-09-22)هدف: در پژوهش حاضر، به بررسی اثربخشی روشهای آموزشی مبتنی بر تعامل و فعالیتهای عملی در تدریس رشته حقوق پرداخته شده است. باتوجهبه چالشهای موجود در فرایند یادگیری حقوق، هدف اصلی این تحقیق شناسایی نقاط قوت و ضعف شیوههای ...
-
طراحی الگوی آموزشهای مهارتی در دانشگاههای دولتی (مورد مطالعه: دانشگاههای ارومیه و کردستان)
(دانشگاه کردستان, 2024-09-22)هدف: هدف اصلی در این پژوهش، طراحی الگوی آموزشهای مهارتی در دانشگاههای دولتی ایران بود. روششناسی پژوهش: رویکرد این پژوهش از نوع پژوهشهای کیفی و بر اساس نظریه دادهبنیاد بود و برای تحلیل آن از نرمافزار MAXQDA و روش ...
-
تاثیر دو برنامه درسی خطی و غیرخطی برمهارت های بین فردی: بررسی روش تدریس دو مرکز آموزشی رجیو امیلیا و مونته سوری
(دانشگاه کردستان, 2024-09-22)یکی از چالش های آموزشگران در تدریس این است که آیا جهت گیری خطی و غیر خطی در روش تدریس می تواند تعیین کنند چگونگی روابط بین فردی دانش آموزان باشد؟. تحقیق حاضر اثربخشی دو برنامه درسی رجیو املیا و مونته سوری را بر مهارت های ...



