مرور دوره 8, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
- 
ارائه چارچوب بهینه برای ارزشیابی نظام برنامه درسی در دانشگاه (پژوهش مروری نظامندبه همراه تحقیق کیفی) (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)هدف: هدف از انجام این پژوهش، ارائه چارچوب بهینه برای ارزشیابی نظام برنامه درسی در دانشگاه است. روش: پژوهش دارای رویکردی کیفی و از روش سنتزپژوهی و گراندد تئوری بهعنوان روشهای تحقیق ...
 
- 
بهرهگیری از راهبردهای تکیهگاه سازی آموزشی و تعیین میزان اثربخشی آن بر یادگیری و انگیزه پیشرفت دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی پایه پنجم ابتدایی (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی بهرهگیری از راهبردهای تکیهگاهسازی آموزشی و تعیین میزان اثربخشی آن بر یادگیری و انگیزه پیشرفت دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی بود. روش: دراین پژوهش ...
 
- 
تاثیر آموزش به زبان مادری بر نشاط و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دو زبانه (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)هدف: هدف از انجام این مطالعه بررسی تاثیر حق آموزش به زبان مادری به عنوان یکی از مولفه های حق تعیین سرنوشت بر سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دوزبانه و استفاده از روش های خاص تحقیقی در رشته علوم تربیتی برای اثبات سازگاری ...
 
- 
تاثیر روش تدریس مبتنی بر پداگوژی انتقادی هنری ژیرو بر آگاهی از حقوق شهروندی دانش آموزان (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)پژوهش حاضر، به بررسی تاثیر روش تدریس مبتنی بر پداگوژی انتقادی هنری ژیرو بر آگاهی از حقوق شهروندی دانشآموزان دورهی دوم متوسطه پرداخته است. این پژوهش، از نوع تحقیقات شبه آزمایشی بوده و طرح پژوهشی مورد استفاده در این پژوهش، ...
 
- 
تجارب زیسته معلمان دوره ابتدایی از ذهنآگاهی حین تدریس (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)معلمان رکن اساسی در فرایند یاددهی- یادگیری هستند، لذا از تجربیات زیستة آنها میتوان اطلاعات مفید و گرانبهایی استخراج کرد. هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر، فهم تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از ذهنآگاهی بود. این پژوهش کیفی ...
 
- 
توسعة حرفهای گامی در راستای تدریس اثربخش (مطالعهی موردی: معلمان ابتدایی شهر سنندج) (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)هدف: این پژوهش از اهداف چندگانهای مانند آزمون شاخصههای روایی و پایایی پرسشنامه «توسعۀ حرفهای اثربخش»، شناسایی تفاوتها بین نظرات معلمان بر اساس متغیرهای جمعیت شناختی و کمک به بهبود توسعة حرفهای معلمان از طریق شناسایی ...
 
- 
رابطهی مدیریت کلاس مبتنی بر یادگیری اجتماعی- هیجانی و تعامل معلم-دانشآموز با سواد هیجانی دانشآموزان ابتدایی (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)هدف: پژوهش حاضر بررسی رابطة مدیریت کلاس مبتنی بر یادگیری اجتماعی- هیجانی معلمان و تعامل معلم-دانشآموز با سواد هیجانی دانشآموزان ابتدایی در سال تحصیلی 98-1397 انجام شد. روش: روش ...
 
- 
طرح مدل ساختاری پیش بینی روحیه پژوهشگری دانش آموزان با استفاده از سبک های تدریس و سبک های تفکر معلمان. (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)هدف: پژوهش حاضر به طرح مدل ساختاری پیشبینی روحیه پژوهشگری دانش آموزان با استفاده از سبکهای تدریس و سبکهای تفکر معلمان پرداخته است. روش: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه ...
 
- 
واکاوی مهارت تعویض مخاطب در کلاس درس بر اساس الگوی داده بنیاد (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)هدف از انجام این پژوهش شناسایی مولفه های مهارت تعویض مخاطب به منظور ارائۀ مدل مهارت تعویض مخاطب معلمان در کلاس درس بوده است. رویکرد پژوهش کیفی و از روش نظریۀ دادهها بنیاد استفاده شده است. جامعۀ آماری شامل تمامی معلمان ...
 
- 
واکاوی پیامدها، چالشها و استراتژیهای مدیریت کلاس درس مبتنی بر پرورش تفکر انتقادی (دانشگاه کردستان, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر واکاوی پیامدها، چالشها و استراتژیهای آموزش انتقادی در علوم انسانی میباشد. برای این منظور پیامدهای کلاس مبتنی بر تفکر انتقادی، چالشهای پیش روی اعضای هیئتعلمی در آموزش تفکر انتقادی و استراتژیهای مناسب ...
 



