• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بهره‌گیری از راهبردهای تکیه‌گاه سازی آموزشی و تعیین میزان اثربخشی آن بر یادگیری و انگیزه پیشرفت دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی پایه پنجم ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    عارفی, محبوبهخزایی, ثریاخزایی, آذر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    878.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی بهره­گیری از راهبردهای تکیه­گاه‌سازی آموزشی و تعیین میزان اثربخشی آن بر یادگیری و انگیزه پیشرفت دانش­آموزان با اختلال یادگیری ریاضی بود.­ روش: دراین پژوهش از روش نیمه آزمایشی و از نوع پیش­آزمون و پس­آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری شامل همه دانش­آموزان پسر پایه پنجم دبستان با اختلال ریاضی در مراکز اختلال یادگیری خرم‌آباد در سال تحصیلی 96-97 بودند. بدین منظور از میان کلیه دانش­آموزان مراکز اختلال یادگیری خرم­آباد، 22 دانش­آموز به‌صورت در دسترس انتخاب و به‌صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش (11 نفر برای هر گروه) گمارده شدند. به‌منظور جمع‌آوری داده­ها از آزمون محقق ساخته یادگیری و پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس (1970) استفاده شد. در فرایند اجرا، گروه آزمایش به مدت 8 جلسه چهل‌وپنج دقیقه­ای تحت طرح درس مبتنی بر راهبردهای تکیه­گاه‌سازی آموزش دیدند و گروه کنترل هیچ مداخله­ای را دریافت نکرد. داده­های جمع‌آوری‌شده با نرم­افزار SPSS-V22 و تحلیل کوواریانس تجزیه‌وتحلیل شد. یافته­ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که طرح درس مبتنی بر راهبردهای تکیه­گاه­سازی آموزشی بر یادگیری و انگیزه پیشرفت مؤثر است، به این صورت که منجر به افزایش یادگیری و انگیزه پیشرفت دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی شده است
    کلید واژگان
    اختلال ریاضی
    اثربخشی
    انگیزه پیشرفت
    تکیه‌گاه سازی آموزشی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری فناوری اطلاع‌رسانی در آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی و آموزگار ابتدایی شهرستان پردیس (تهران) ، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی و آموزگار ابتدایی شهرستان نورآباد (لرستان) ، تهران، ایران

    شاپا
    2476-5686
    URI
    http://trj.uok.ac.ir/article_61505.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442540

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب