• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه جهت‌گیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده کلاس درس، راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت ریاضی

    (ندگان)پدیدآور
    ویسی, کورشطالع پسند, سیاوش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    670.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف پژوهش حاضر کشف رابطه جهت­گیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده هدف کلاس درس و راهبردهای یادگیری با پیشرفت ریاضی بود. روش: جامعه­ی آماری این پژوهش 1500 نفر از دانش­آموزان سال سوم متوسطه شهرستان­های سنندج و کامیاران بودند که 160 دانش­آموز (80 پسر و 80 دختر) با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای تصادفی انتخاب شدند. همه شرکت­کنندگان پرسشنامه های جهت­گیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده هدف کلاس درس و راهبردهای شناختی و فراشناختی را تکمیل کردندداده ها با روش رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. یافته­ ها: یافته­ها نشان داد جهت­گیری هدف پیشرفت تبحرگرا و راهبردهای فراشناختی با پیشرفت ریاضی رابطه­ی مثبت و جهت­گیری هدف اجتناب از تبحر و اجتناب از عملکرد با پیشرفت ریاضی رابطه­ی منفی داشتند. نقش جهت­گیری هدف اجتناب از تبحر در مقایسه با سایر متغیرها برجسته­تر بود. نتیجه ­گیری: جهت­گیری هدف پیشرفت در مقایسه با ساختارهای ادراک شده و راهبردهای یادگیری نقش مؤثرتری در پیشرفت ریاضی داشت. تلویحات نظری یافته­ها مورد بحث قرار گرفت.
    کلید واژگان
    جهت گیری های هدف
    ساختارهای ادراک شده کلاس درس
    راهبردهای یادگیری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-08-23
    1393-06-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی تربیتی دانشگاه سمنان
    دانشیار دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان

    شاپا
    2423-7906
    2423-7620
    URI
    https://asj.basu.ac.ir/article_882.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416577

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب