| dc.contributor.author | ویسی, کورش | fa_IR |
| dc.contributor.author | طالع پسند, سیاوش | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T12:09:51Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T12:09:51Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T12:09:51Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T12:09:51Z | |
| dc.date.issued | 2014-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-11-27 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-09-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ویسی, کورش, طالع پسند, سیاوش. (1393). رابطه جهتگیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده کلاس درس، راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت ریاضی. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری, 2(2), 67-81. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-7906 | |
| dc.identifier.issn | 2423-7620 | |
| dc.identifier.uri | https://asj.basu.ac.ir/article_882.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416577 | |
| dc.description.abstract | هدف: هدف پژوهش حاضر کشف رابطه جهتگیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده هدف کلاس درس و راهبردهای یادگیری با پیشرفت ریاضی بود. روش: جامعهی آماری این پژوهش 1500 نفر از دانشآموزان سال سوم متوسطه شهرستانهای سنندج و کامیاران بودند که 160 دانشآموز (80 پسر و 80 دختر) با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای تصادفی انتخاب شدند. همه شرکتکنندگان پرسشنامه های جهتگیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده هدف کلاس درس و راهبردهای شناختی و فراشناختی را تکمیل کردندداده ها با روش رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. یافته ها: یافتهها نشان داد جهتگیری هدف پیشرفت تبحرگرا و راهبردهای فراشناختی با پیشرفت ریاضی رابطهی مثبت و جهتگیری هدف اجتناب از تبحر و اجتناب از عملکرد با پیشرفت ریاضی رابطهی منفی داشتند. نقش جهتگیری هدف اجتناب از تبحر در مقایسه با سایر متغیرها برجستهتر بود. نتیجه گیری: جهتگیری هدف پیشرفت در مقایسه با ساختارهای ادراک شده و راهبردهای یادگیری نقش مؤثرتری در پیشرفت ریاضی داشت. تلویحات نظری یافتهها مورد بحث قرار گرفت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 670 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه بوعلی سینا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | جهت گیری های هدف | fa_IR |
| dc.subject | ساختارهای ادراک شده کلاس درس | fa_IR |
| dc.subject | راهبردهای یادگیری | fa_IR |
| dc.title | رابطه جهتگیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده کلاس درس، راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت ریاضی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسیارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 67 | |
| dc.citation.epage | 81 | |