نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorویسی, کورشfa_IR
dc.contributor.authorطالع پسند, سیاوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:09:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:09:51Z
dc.date.available1399-07-09T12:09:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:09:51Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2013-11-27en_US
dc.date.submitted1392-09-06fa_IR
dc.identifier.citationویسی, کورش, طالع پسند, سیاوش. (1393). رابطه جهت‌گیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده کلاس درس، راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت ریاضی. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری, 2(2), 67-81.fa_IR
dc.identifier.issn2423-7906
dc.identifier.issn2423-7620
dc.identifier.urihttps://asj.basu.ac.ir/article_882.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416577
dc.description.abstractهدف: هدف پژوهش حاضر کشف رابطه جهت­گیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده هدف کلاس درس و راهبردهای یادگیری با پیشرفت ریاضی بود. روش: جامعه­ی آماری این پژوهش 1500 نفر از دانش­آموزان سال سوم متوسطه شهرستان­های سنندج و کامیاران بودند که 160 دانش­آموز (80 پسر و 80 دختر) با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای تصادفی انتخاب شدند. همه شرکت­کنندگان پرسشنامه های جهت­گیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده هدف کلاس درس و راهبردهای شناختی و فراشناختی را تکمیل کردندداده ها با روش رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. یافته­ ها: یافته­ها نشان داد جهت­گیری هدف پیشرفت تبحرگرا و راهبردهای فراشناختی با پیشرفت ریاضی رابطه­ی مثبت و جهت­گیری هدف اجتناب از تبحر و اجتناب از عملکرد با پیشرفت ریاضی رابطه­ی منفی داشتند. نقش جهت­گیری هدف اجتناب از تبحر در مقایسه با سایر متغیرها برجسته­تر بود. نتیجه ­گیری: جهت­گیری هدف پیشرفت در مقایسه با ساختارهای ادراک شده و راهبردهای یادگیری نقش مؤثرتری در پیشرفت ریاضی داشت. تلویحات نظری یافته­ها مورد بحث قرار گرفت.fa_IR
dc.format.extent670
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیریfa_IR
dc.subjectجهت گیری های هدفfa_IR
dc.subjectساختارهای ادراک شده کلاس درسfa_IR
dc.subjectراهبردهای یادگیریfa_IR
dc.titleرابطه جهت‌گیری هدف پیشرفت، ساختارهای ادراک شده کلاس درس، راهبردهای شناختی و فراشناختی با پیشرفت ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی تربیتی دانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage67
dc.citation.epage81


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد