دوره 2, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری علمی بر رشد دانش فراشناختی دانش‌آموزان در درس علوم تجربی 

    جعفری ثانی, حسین؛ حسینی, مجتبی؛ هاشمی, فروزان سادات؛ لطفی, ملیحه (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)
    هدف: روش تدریس کاوشگری علمی می‌تواند مشکلات ناشی از روش تدریس سنتی را حل کند و فراگیران را به کشف، تفکر و حل مسأله وادارد، براین اساس هدف این مقاله بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری علمی بر رشد دانش  فراشناختی دانش­آموزان در ...

  • فراتحلیل رابطه راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی 

    مصرآبادی, جواد؛ عرفانی آداب, الهام (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)
    هدف: وجود تحقیقات متعدد و گاه متناقض در حوزه روابط بین راهبردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی لزوم انجام یک پژوهش ترکیبی در این حوزه را مورد تأکید قرار می­دهد. این پژوهش به روش فراتحلیل با هدف تعیین اندازه اثر ترکیبی رابطه بین ...

  • اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی 

    معروفی, یحیی؛ کردنوقابی, رسول؛ ساعد موچشی, لطف الله (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)
    هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصـیلی دانش­آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در درس علوم بود. روش: روش تحقیق نیمه­آزمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان دختر پایه پنجم ...

  • رابطه صفات شخصیت، سبک های یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی فیزیک 

    حبیب الهی, سعید؛ حسینی, طیبه؛ طیبی چوبری, مرتضی؛ عاشوری, جمال (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)
    هدف: پیشرفت تحصیلی تحت تأثیر متغیرهای زیادی است. برخی از مهم­ترین آنها صفات شخصیت، سبک­های یادگیری و راهبردهای یادگیری هستند. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط صفات شخصیت، سبک­های یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی ...

  • نقش کارکردهای سبک تفکر بر یادگیری خودراهبر و گرایش به تفکر انتقادی 

    گراوند, هوشنگ؛ سبزیان, سعیده؛ کامکار, پیمان؛ کرمی, شجاع (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)
    هدف: هدف این پژوهش، بررسی نقش کارکردهای سبک­ تفکر بر آمادگی برای یادگیری خودراهبر و گرایش به تفکر انتقادی بود. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع علی–مقایسه ای  بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و ...