دوره 2, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری علمی بر رشد دانش فراشناختی دانشآموزان در درس علوم تجربی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)هدف: روش تدریس کاوشگری علمی میتواند مشکلات ناشی از روش تدریس سنتی را حل کند و فراگیران را به کشف، تفکر و حل مسأله وادارد، براین اساس هدف این مقاله بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری علمی بر رشد دانش فراشناختی دانشآموزان در ...
-
فراتحلیل رابطه راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)هدف: وجود تحقیقات متعدد و گاه متناقض در حوزه روابط بین راهبردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی لزوم انجام یک پژوهش ترکیبی در این حوزه را مورد تأکید قرار میدهد. این پژوهش به روش فراتحلیل با هدف تعیین اندازه اثر ترکیبی رابطه بین ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر پیشرفت تحصـیلی دانشآموزان دختر پایه پنجم ابتدایی در درس علوم بود. روش: روش تحقیق نیمهآزمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر پایه پنجم ...
-
رابطه صفات شخصیت، سبک های یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی فیزیک
(دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)هدف: پیشرفت تحصیلی تحت تأثیر متغیرهای زیادی است. برخی از مهمترین آنها صفات شخصیت، سبکهای یادگیری و راهبردهای یادگیری هستند. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط صفات شخصیت، سبکهای یادگیری و راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی ...
-
نقش کارکردهای سبک تفکر بر یادگیری خودراهبر و گرایش به تفکر انتقادی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2014-08-23)هدف: هدف این پژوهش، بررسی نقش کارکردهای سبک تفکر بر آمادگی برای یادگیری خودراهبر و گرایش به تفکر انتقادی بود. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع علی–مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و ...



