دوره 3, شماره 5
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ساخت و اعتبارسنجی پرسشنامه مشکلات یادگیری درس زبان انگلیسی در مدارس متوسطه
(دانشگاه بوعلی سینا, 2016-02-20)هدف: هدف از این تحقیق تهیه و تدوین پرسشنامهای جهت یافتن مشکلات یادگیری زبان انگلیسی در مدارس متوسطه بود که از روش مطالعه اکتشافی جهت غنی کردن پرسشهای پژوهش انجام شد. روش: به این منظور 823 نفر از دانشآموزان دوره متوسطه ...
-
اثر آموزش هدفگذاری بر اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت
(دانشگاه بوعلی سینا, 2016-02-20)هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی هدفگذاری بر اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت دانشجویان بود. روش: بهمنظور نیل به این هدف، از طرح شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. تعداد 30 نفر از دانشجویان ...
-
رابطه ساختاری پیوند با مدرسه و والدین با رضایت تحصیلی و کنترل تحصیلی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2016-02-20)هدف: هدف پژوهش حاضر آزمون الگویی از پیشایندها و پیامدهای خودکارآمدی تحصیلی بود. روش: شرکتکنندگان پژوهش 256 دانشآموز دختر دبیرستانی بود که به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پژوهش ...
-
نظریه عصب-روانشناختی بینایی رنگ در عمل: تسهیل توانبخشی عصب-روانشناختی نارساخوانی بر اساس آموزشهای عصب-روانشناختی
(دانشگاه بوعلی سینا, 2016-02-20)هدف: یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه زندگی فردی و اجتماعی یادگیری است. امروزه اختلالات یادگیری به عنوان مانعی مهم در راه پیشرفت تحصیلی و یادگیری افراد تلقی میشوند. هدف این پژوهش بررسی سودمندی نظریهی عصب-روانشناختی ...
-
آموزش به شیوه ترکیبی و متداول و بررسی تأثیر آن بر درگیری تحصیلی دانشآموزان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2016-02-20)ه هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش به شیوهی ترکیبی و متداول بر درگیری تحصیلی دانشآموزان بود. روش: روش پژوهش نیمه آزمایشی و جامعه آماری آن را دانشآموزان دختر پایه هفتم تشکیل دادند؛ که از این دانشآموزان بهصورت ...
-
تأثیر روش تدریس بایبی در میزان یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
(دانشگاه بوعلی سینا, 2016-02-20)هدف: هدف پژوهش بررسی تأثیر روش تدریس بایبی در میزان یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بوده است. روش: پژوهش حاضر از نوع نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون – پسآزمون دو گروهی بود. جامعهی آماری این پژوهش شامل کلیه ...



